مدیر مسئول کیهان : اگر سردارسلیمانی نبود امثال ظریف باید پوتین‌های داعش را واکس می‌زدند

© Photo / IRNAحسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی در این روزنامه اظهارات منتسب به محمد جواد ظریف درباره سردار قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین شریعتمداری نوشت به تصویری که آقای ظریف از شهید سلیمانی ارائه می‌دهد توجه کنید. ایشان شهید سلیمانی را یک ژنرال قدرتمند و با نفوذ معرفی می‌کند که اقداماتش در حمایت از جبهه مقاومت (بخوانید حمایت از جان و مال و ناموس مردم)، منطقه را برای آمریکا و متحدانش نا امن کرده است!... آقای ظریف توضیح نمی‌دهد که اگر مجاهدت‌های قاسم سلیمانی و یاران پاکباخته او نبود، امروز بعضی‌ها باید پوتین‌های داعش را واکس می‌زدند! و... ضمن آنکه آمریکا و متحدانش از قاسم سلیمانی‌ها و نیروهای عظیم و پا به رکاب حزب‌الله حساب می‌برند و گرنه - با عرض پوزش-برای بعضی‌ها تره هم خُرد نمی‌کردند!

سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
سفیر ایران: با مقامات روس درباره فایل صوتی ظریف صحبتی نداشته‌ام

وی در بخش دیگری از یادداشت خود تحت عنوان «پوزش همراه با خدا‌حافظی دولت از آمریکا !»می نویسد: ساده‌لوح نباشید، فایل صوتی آقای ظریف برخلاف آنچه که برخی از دولتمردان ادعا می‌کنند «محرمانه» نبوده و از ابتدا برای انتشار تهیه شده است. آقای ظریف در این فایل صوتی نقش اصلی را ندارد، او به نمایندگی از دولت، سخن می‌گوید و روی سخن نیز قبل از آنکه با مردم ایران باشد، با دولت آمریکاست.

یادآور می شود رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی، در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اظهارات منتسب به محمد جواد ظریف گفت یک تحلیل وجود دارد بعضی ها معتقد هستند که چون انتخابات ریاست جمهوری در ایران نزدیک است و چون حدس می زنند که مذکرات برجام تا قبل از انتخابات به نتیجه مطلوبی نمی رسد. بنابراین یک سناریویی طراحی شد که فضا را بتوانند دو قطبی کنند. فضا میان کسانی که گرایش حمایت از غرب دارند و کسانی که گرایش حمایت از شرق دارند. بحث روسیه ممکن است اینجا تبدیل شود به یک دو قطبی جدید که کسانی بین روسیه و آمریکا بخواهند فردی را انتخاب کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала