آمریکا: برای خروج ایمن سربازان خود ، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام می کنیم

© Sputnikآمریکا: برای خروج ایمن سربازان خود ، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام می کنیم
آمریکا: برای خروج ایمن سربازان خود ، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا در حال آماده سازی برای اعزام حدود 650 سرباز به افغانستان در روزهای آینده برای محافظت از نیروهای آمریکایی در هنگام خروج از این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را  سی.ان.ان به نقل از منابعی در  پنتاگون اطلاع داده است.

پیش از این ، آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع اعلام کرده بود که ارتش آمریکا در افغانستان تدارکات برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را شروع کرده است. ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان دیرتر گفت که ناتو و ایالات متحده خروج نیروها از تعدادی از پایگاه های خود در افغانستان را شروع کرده اند.

به گزارش سی.ان.ان ، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعزام نیروهای بیشتر برای خروج ایمن نیروهای آمریکایی را هفته گذشته تصویب کرد. انتظار می رود سربازان هنگ 75 رنجر وارد  افغانستان شوند. همراه با ارتش ، هواپیماهای مورد نیاز برای حمل و نقل و هواپیماهای پشتیبانی آتش AC-130 برای جلوگیری از حملات احتمالی وارد این کشور می شوند.

پیش از این جان کربی سخنگوی پنتاگون گفته بود که وزیر دفاع آمریکا ادامه حضور ناو هواپیمابر آیزنهاور و بمب افکن های B-52 را در منطقه تصویب کرده است.

دولت آمریكا قبلاً اعلام كرده بود كه خروج نیروها از افغانستان را تا اول ماه مه آغاز و تا 11 سپتامبر به پایان می رساند. گفته شده است که خروج نیروهای مسلح با هماهنگی کامل با متحدان و شرکا انجام خواهد شد.

در افغانستان ، نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و به ه شهرهای بزرگ حمله می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала