مهمان‌پرست به سوالاتی درباره انتشار فایل صوتی ظریف پاسخ داد+ ویدیو

CC BY 4.0 / IRNA / مهمانپرست به سوالاتی درباره انتشار فایل صوتی ظریف پاسخ داد
مهمانپرست به سوالاتی درباره انتشار فایل صوتی ظریف پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران: یک تحلیل وجود دارد بعضی ها معتقد هستند که چون انتخابات ریاست جمهوری در ایران نزدیک است و چون حدس می زنند که مذکرات برجام تا قبل از انتخابات به نتیجه مطلوبی نمی رسد. بنابراین یک سناریویی طراحی شد که فضا را بتوانند دو قطبی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی، در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیگ گفت: من نمی توانم خبر دقیقی در این باره بدهم زیرا این فایل سهوا منتشر شده و لو رفته است یا عمدا. اگر سهوا منتشر شده باشد یک خطایی صورت گرفته است و با شخصی که خطا کرده است باید برخورد شود. اگر عمدا این کار صورت گرفته باشد که این یک جرم تلقی می شود و کار خطرناکی است و باید با آن برخورد جدی صورت بگیرد. 

وی افزود: یک تحلیل وجود دارد بعضی ها معتقد هستند که چون انتخابات ریاست جمهوری در ایران نزدیک است و چون حدس می زنند که مذکرات برجام تا قبل از انتخابات به نتیجه مطلوبی نمی رسد. بنابراین یک سناریویی طراحی شد که فضا را بتوانند دو قطبی کنند. فضا میان کسانی که گرایش حمایت از غرب دارند و کسانی که گرایش حمایت از شرق دارند. بحث روسیه ممکن است اینجا تبدیل شود به یک دو قطبی جدید که کسانی بین روسیه و آمریکا بخواهند فردی را انتخاب کنند. 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

یا اگر بحث مقاومت مطرح می شود و یا دیپلماسی و میدان مطرح می شود باز هم تبدیل کردن این به یک دو قطبی باشد. اگر واقعا این تحلیل درست باشد که یک عده ای بر اساس یک سناریو این کار را کرده اند که بخواهند در انتخابات از آن بهره ببرند. چون اگر برجام زودتر به نتیجه می رسید یک دستاورد انتخاباتی ممکن بود داشته باشد. ولی اگر حس کنند که در ایام انتخابات هنوز تکلیفش روشن نیست بخواهند با یک فضا سازی جدید یک دو قطبی درست کنند و از این دو قطبی رای مردم را به سمت خودشان بکشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала