جان کری: هیچگونه اطلاعاتی در باره اسرائیل به ظریف ندادم

© REUTERS / Pool/Alex Brandonجان کری
جان کری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
می‌گویند ظریف در فایل صوتی گفته که از جان کری شنیده که اسرائیل ۲۰۰ عملیات علیه اهداف ایران در سوریه انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دولت اوباما و مذاکرات هسته‌ای با ایران و فرستاده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات اقلیمی، با انتشار توییتی ادعای محمد جواد ظریف در فایل صوتی منتشر شده را تکذیب کرد.

ایران - اسرائیل: جنگ در منطقه خاکستری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
گزارش و تحلیل
ایران - اسرائیل: جنگ در منطقه خاکستری

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی سه ساعته که به تازگی منتشر شده برای اثبات بی‌اطلاعی از اقدامات منطقه‌ای سپاه می‌گوید که از جان کری شنیده که اسرائیل ۲۰۰ عملیات علیه اهداف ایران در سوریه انجام داده است. اما کری با انتشار یک توییت، مدعی شد که این اطلاعات غلط است.

کری در این توییت نوشت: «می‌توانم بگویم که این گفته ها و اتهامات مطرح در آن غلط است. هیچگاه چنین اتفاقی نیفتاده، نه زمانی که وزیر امور خارجه بودم و نه پس از آن».

کری با انتشار این توییت به توییت نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل واکنش نشان داد که او را متهم کرده بود با درز اطلاعات محرمانه از پشت به اسرائیل خنجر زده است.

​ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صدد حمایت از کری برآمده و گفت:« اگر به عقب بازگردیم واضح است که این اطلاعات محرمانه نبوده است. نمی‌توان در مورد صحت و  اعتبار اطلاعات مطرح در این فایل صوتی درز کرده و انگیزه‌های پشت پرده انتشار آن صحبت کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала