"از ناتو خارج شوید!" تظاهرات ترک ها علیه آمریکایی ها+ویدئو

© Sputnik / Sertac Kayar"از ناتو خارج شوید!" تظاهرات ترک ها علیه آمریکایی ها+ویدئو
از ناتو خارج شوید! تظاهرات ترک ها علیه آمریکایی ها+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
معترضین در خارج از پایگاه هوایی اینجیرلیک در ترکیه، محل استقرار نیروهای آمریکایی جمع شدند و در پاسخ به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارمنستان در آخر هفته، مقامات خواستار بستن تأسیسات نظامی و اخراج نیروهای این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، بیانیه ای در تاریخ ۲۴ آوریل صادر كرد؛ که در آن كشته شدن یک میلیون و ۵۰۰ هزار ارمنی در امپراتوری عثمانی را به عنوان نسل كشی به رسمیت شناخت. چنین توصیفاتی درباره آن رویدادها همواره مورد انتقاد شدید دولت های مربوطه ترکیه قرار گرفته است، که واقعه نسل کشی را رد می کنند.

این اعتراض توسط شاخه محلی اتحادیه جوانان ترکیه (TGB) سازماندهی شده است که به رسمیت شناختن نسل کشی توسط جو بایدن را "غیرقانونی و بی اعتبار" خواندند. تظاهرکنندگان با پرچم های ترکیه، با دو جمله "دشمن آتاتورک - از ناتو خارج می شویم" و "بستن اینجیرلیک برای ایالات متحده در پاسخ به دروغ نسل کشی" و "بدون ناتو" و "این سرزمین ماست!" حمل می کنند.

تصمیم بایدن برای به رسمیت شناختن قتل حدود ۱.۵ میلیون ارمنی در امپراتوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول به عنوان نسل کشی، توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شدت "بی اساس" و "ناامید کننده" محکوم شد.

اردوغان گفت: این اقدام "تأثیر مخربی" بر روابط ایالات متحده و ترکیه خواهد داشت، اما در مورد عواقب آن توضیح بیشتری نداد.

آنکارا تبعید و مرگ ارامنه در این دوره تاریخی را پاسخ امپراتوری عثمانی به قیام ارامنه توصیف می کند و اصرار دارند که دولت عثمانی هرگز دستورات ترورهای سیستماتیک این جامعه را صادر نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала