ادعاهای بی پایه سخنگوی پنتاگون درباره ایران

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی اساس خود علیه ایران مدعی شد که جلوگیری از توسعه موشک های بالستیک ایران برای امنیت ملی امریکا ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و مدعی شد: مقابله با تهدیدهای ایران و جلوگیری از توسعه موشک های بالستیک آن برای امنیت ملی ما ضروری است.

فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است

کربی گفت: منافع ما اطمینان یافتن از امنیت ملی خود در منطقه خاورمیانه است و این امر شامل مقابله با تهدیدهایی است که از سوی ایران وجود دارد.

وی در ادامه از پاسخ به سوالی که درباره ارتباط اسرائیل با خرابکاری اخیر در تاسیسات هسته‎ ای نطنز پرسیده شده بود، خودداری کرد.

این مقام نظامی آمریکا همچنین با اشاره به سفر هیئت اسرائیل به آمریکا برای بحث درباره برجام، گفت که دیدار لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با مقام ‎های اسرائیل برنامه ریزی نشده است.

در همین حال کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا، نیز مواضع خود را در مورد برجام و مسائل پیرامون آن تشریح کردند.

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی پیرامون سفر هیئت اسرائیلی به آمریکا برای بحث و گفتگو در مورد برجام، گفت: تا آن جا که به اسرائیل مربوط می‌ شود، ما آن‌ها را به عنوان شریک اصلی این بحث‌ ها می‌دانیم و قطعا به آن‌ها گزارش می‌ دهیم؛ مطمئن هستم که این بخشی از گفتگوهاست؛ همانطور که معمولا در مورد وضعیت مذاکرات اطلاع رسانی می‌کنیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه این کشور، ضمن توصیف مذاکرات وین به عنوان مذاکرات سازنده، ادعا کرد این مذاکرات تعیین کننده نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала