مهمان‌پرست: آمریکا تا پیش از انتخابات ایران تحریم ها را لغو نمی کند+ویدیو

© Sputnik / Siavash Sobhgahi مهمان‌پرست: آمریکا تا پیش از انتخابات ایران تحریم ها را لغو نمی کند+ویدیو
مهمان‌پرست: آمریکا تا پیش از انتخابات ایران تحریم ها را لغو نمی کند+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران: اگر احساس کنیم به آن توافق نهایی با همه آن شرایطی که اعلام شده است بتوانیم برسیم حتی یک ساعت زودتر را ترجیح می دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی، در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیگ گفت: اگر احساس کنیم به آن توافق نهایی با همه آن شرایطی که اعلام شده است بتوانیم برسیم حتی یک ساعت زودتر را ترجیح می دهیم تا اینکه به تاخیر بیفتد، این خواسته ما است.

وی افزود: چون ما آمادگی داریم تا به تعهداتمان به طور کامل بازگردیم ولی شرطش این است که طرف مقابل هم تحریم ها را واقعا لغو کند و روابط عادی شود پس خواسته ما این است که در اسرع وقت این کار صورت بگیرد و فشارهای غیر انسانی که الان دارد به کشور و مردم وارد می شود برطرف شود. 

مهمان‌پرست ادامه داد: ولی یک موقعی است که شما می خواهید بدانید در واقعیت این اتفاق می افتد یا نه؟ من بعید می دانم که طرف آمریکایی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران خودش را به آن نقطه مطلوب و مورد نظر ما برساند، یعنی واقعا همه تحریم ها را لغو نماید. ممکن است بهانه بیاورند که زمان می برد، ممکن است بهانه بیاورند که بعضی از آنها را الان می شود لغو کرد و حالا بیایم یک تعدادی از آنها را توافق کنیم و در مقابلش هم شما یک اقداماتی انجام دهید. شاید هم تصمیم مقامات ارشد آمریکایی این باشد که اگر قرار است توافقی هم باشد چرا با این دولت باشد که دو سه ماه بیشتر از عمرش باقی نمانده است و اقلا با دولتی باشد که مدت بیشتری مستقر خواهد بود و یا از پشتوانه برخوردار است. 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала