قدیمی ترین آثار یک انسان غارنشین یافت شد

© Sputnik / Vladimir Bogatyrev /  مراجعه به بانک تصاویر قدیمی ترین آثار یک انسان غارنشین یافت شد
قدیمی ترین آثار یک انسان غارنشین یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
باستان شناسان و زمین شناسان تأیید کرده اند که آثار نیاکان انسان در غار وندورورک در آفریقای جنوبی، از جمله ابزارها و نشانه های استفاده از آتش، قدیمی ترین آثار موجود در آبادی های غار است.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله محققان، که در مجله Quaternary Science Reviews منتشر شد؛ آمده است: تیم محققان با استفاده از دو روش برای قدمت مکان های دفن، یک لایه رسوبی به ضخامت ۲.۵ متر حاوی ابزارهای سنگی، بقایای حیوانات و بقایای شومینه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

چهره انسان اولیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2019
کشف وطن انسان اولیه

یکی از روش ها بر اساس مغناطیسی دیرینه بود، وقتی مغناطش ذرات رس در یک لایه رسوبی تحت تأثیر جهت میدان مغناطیسی زمین است.

روش دوم اندازه گیری نسبت ایزوتوپ ها در ذرات کوارتز بود که نشان دهنده زمان ورود شن به غار است.

صنعت یا فرهنگ اُلْدُوایی، صنعت ساختن ابزارهای سنگی مبتنی بر تراشه و ابزارهای ساطوری است. دانشمندان با موفقیت تاریخ تقریبی انتقال از ابزار فرهنگ فرهنگ اُلْدُوایی (عمدتا تکه های تیز و خرد) به محورهای اولیه را تعیین کردند. این بیش از یک میلیون سال پیش اتفاق افتاده است.

فرهنگ اولدوای ۲.۶ میلیون سال پیش شکل گرفت و یک میلیون سال پیش ناپدید شد.

تاریخ شناسی نشان داده است که ابزار سنگی یافت شده در وندورورک ۱.۸ میلیون سال قدمت دارد که در حال حاضر یک رکورد در میان آثار غاری متعلق به این فرهنگ را می شکند. آثار آتش سوزی های عمدی (استخوان های سوخته، خاکستر، سنگ های سوخته) به یک میلیون سال پیش باز می گردد. سایر نمونه های باستانی برجسته که نشان دهنده استفاده اولیه از آتش است ، تاکنون فقط در فضای باز پیدا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала