شناسایی عوامل توطئه فایل صوتی ظریف

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
ربیعی: ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها به فایل صوتی ظریف اشاره کرده اظهار داشت که این فایل توسط رسانه پترو دلاری کینه توز که با دلار نفتی اداره می‌شود (ایران اینترنشنال) منتشر شده است و همین امر نشانگر توطئه‌آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

قدردانی روحانی از وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
قدردانی روحانی از وزارت خارجه ایران

وی در ادامه افزود:« این فایل به سرقت رفته و متنشر شده است. رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه را شناسایی کنند. این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.

البته ما منتظر خواهیم بود دکتر ظریف به ایران بازگردد و توضیخات لازم در زمینه سوءبردشت‌ها را اراه خواهند داد.  این مصاحبه زیرنظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌حمهوری برای تاریخ شفاهی 8 ساله دولت انجام شده است».

گفتنی است مدتی قبل، خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران اطلاع داد که فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

 این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است. در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала