نقشه های آمریکا در مذاکرات وین فاش شد

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان داشت که در صورت موفقیت مذاکرات، ایران در مسیر برترین سامانه بازدارنده ( هسته ای) قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نور نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین در مصاحبه ای با شبکه الجزیره گفت: «در صورت موفقیت مذاکرات، ایران در مسیر برترین سامانه بازدارنده (هسته‌ای) قرار می‌گیرد.»

ند پرایس درباره زمان احتمالی توافق با ایران خاطر نشان کرد: پاسخ به این سؤال دشوار است و راهی طولانی را در پیش داریم. باورمان این است که این مذاکرات سازنده است، به‌صورت کلی مذاکرات مثبت بود اما هنوز راه طولانی باید پیموده شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مسیر را دشوار و طولانی خواند و افزود: تفکیک تحریم‌ها یکی از محورهای مذاکرات در وین است. برخی تحریم‌ها که در دولت سابق آمریکا وضع شد به‌وضوح با برجام در تضاد است، اما تحریم‌هایی هم وجود دارد که کاملاً با برجام هماهنگ هستند، این تحریم‌ها غالباً در باره مجموعه‌ای از تهدیدهاست و ما تلاش می‌کنیم ایران را در قبال این تهدیدها بازخواست کنیم، تحمیل تحریم هم یکی از انواع بازخواست‌ها است.

 

ند پرایس در اظهارات خود از تفکیک تحریم‌ها و تقسیم آنها به سه گروه سبز (قابل تعلیق شدن)، زرد (قابل مذاکره) و قرمز (غیر قابل رفع) سخن می‌گوید و از آن به این نتیجه می‌رسد که بخشی از تحریم‌ها و فشارها باید ادامه یابد که ایران قطعاً تفکیک فشار به فشار خوب و فشار بد را نخواهد پذیرفت و منطبق با قانون مجلس شورای اسلامی و رهنمودهای رهبری به چیزی جز رفع همه تحریم‌ها با هر برچسبی به‌صورت یک‌جا تن نخواهد داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала