زنگ خطر شیوع کرونای هندی در ایران به صدا درآمد

CC BY 4.0 / IRNA / زنگ خطر شیوع کرونای هندی در ایران به صدا درآمد
زنگ خطر شیوع کرونای هندی در ایران به صدا درآمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفت: باید هرچه سریع تر تمامی ترددها بین ایران و هند قطع شود تا جلوی ورود ویروس جهش یافته هندی گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابراهیم عزیزی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، در واکنش به طرح هشدارهایی درباره ورود ویروس جهش یافته کرونای هندی گفت: در ابتدا لازم است از کادر پزشکی، پرستاری، بهداشت و درمان و کسانی که در این جبهه فعالیت می کنند قدردانی کنم، کادر درمان و بهداشت با همه توان زحمت می کشند.

درخواست وزیر بهداشت ایران برای توقف نقل و انتقال مسافران از هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
درخواست وزیر بهداشت ایران برای توقف نقل و انتقال مسافران از هند

وی ادامه داد: متاسفانه دولت و ستاد مقابله با کرونا تنها رویکرد گفتار درمانی را در پیش گرفته و معمولا ستاد کرونا بعد از آنکه مردم با مشکلاتی روبرو می شوند آن را بیان می کنند و تازه فکر کرده که باید چه کاری انجام دهند و بعضا هم تصمیم گیری درست نیست که باید از این حالت خارج شوند.

این نماینده مجلس ایران اضافه کرد: لازم است دست از لجاجت ها برداشته شده و در مسائل مهم و سرنوشت ساز به درستی تصمیم گیری شود امروز موضوع مهم کرونای هندی است. در اسفندماه ۱۳۹۹ هشدار دادیم که باید مراقبت شود که شاهد پیک چهارم نباشیم، اما جلوی سفرها گرفته نشد و فضا را به گونه ای باز گذاشتند که شاهد موج سفرها بودیم البته که متاسفانه هرگاه شاهد افزایش فوتی ها هستیم وضعیت کشور را با سایر کشورهای ضعیف مقایسه می کنند که این درست نیست.

عزیزی با بیان اینکه در اسفندماه ۱۳۹۹ شرایط را رها کردند که باید قوه قضائیه به نیابت از مردم با این کوتاهی و سهل انگاری برخورد کند، تصریح کرد: امروز موضوع مهم بحث کرونای هندی است که زنگ خطر آن به صدا درآمده و باید هرچه سریع تر جلوی تردد به هند گرفته شده و هرگونه پرواز و تردد زمینی لغو شود به طور کلی باید با همه ارتباطاتی که ممکن است از طریق آن ویروس به کشور آید مقابله کرد تا همچون شرایط کرونای انگلیسی نشود که تازه بخواهند فکری کنند.

این عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: امیدوارم دولت تدبیر کند و با حساسیت شرایط را به گونه ای پیش برده که مردم بیش از این دچار مشکل نشوند. در این راه کنترل ترددهای زمینی و دریایی و هر اقدام بازدارنده برای جلوگیری از ورود ویروس به کشور مهم است. دولت باید به درستی به وظیفه اش عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала