یورش شورشیان مخالف دولت سومالی به پایتخت

© AP Photo / Farah Abdi Warsamehیورش شورشیان مخالف دولت سومالی به پایتخت
یورش شورشیان مخالف دولت سومالی به پایتخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
مگادیشو، پایتخت سومالی امروز، یکشنبه شاهد درگیری ‌هایی بین نیروهای امنیتی مخالف تمدید دوره ریاست جمهوری محمد عبدالله فرماجو و نیز نیروهای طرفدار او بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت خبری جوهر سومالی، مخالفین دولت در حالی که در تعداد زیادی از خودروهای جنگی سوار بودند، به نواحی شمالی موگادیشو رسیدند.

انفجار بمب مهیب در خودرویی در سومالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
انفجار بمب مهیب در خودرویی در سومالی

 نیروهای ارتش سومالی در اعتراض به تمدید دوره ریاست جمهوری در سومالی از پایگاه‌های خود در بخش‌های مختلف منطقه «شبیلی» در مجاورت موگادیشو خارج شدند.

منابع اعلام کردند، فرماندهی این نیروهای شورشی تصمیم دارد با صدور بیانیه‌ هایی موضع مخالف خود را با تمدید دوره ریاست جمهوری محمد عبدالله فرماجو در رسانه ‌ها اعلام کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، صدای تیراندازی در شهر شنیده‌ شده است که حکایت از درگیری دو طرف حامیان و مخالفان رئیس‌ جمهوری فعلی این کشور دارد.

نیروهای وابسته به ارتش ملی سومالی مخالف تمدید ریاست‌ جمهوری فرماجو پایگاه‌های خود در استان شبیلی مرکزی در جنوب شرقی کشور ترک کرده و وارد پایتخت شدند.

درگیری ‌هایی در حال حاضر بین نظامیان شورشی و نیروهای "دوفان" طرفدار آژانس اطلاعات و امنیت ملی در منطقه واگاس در مگادیشو درگرفته است اما نیروهای شورشی به پیشروی به سمت مرکز شهر ادامه می‌دهند.

طبق گزارش رسانه‌ های سومالی، شورشیان تسلط خود را بر تقاطعی در نزدیکی مقر آژانس اطلاعات و امنیت ملی مستحکم کرده‌اند.

سرهنگ سنی عبدالله فرماندهی نیروهای شورشی را برعهده دارد و اخبار حاکی هستند، ژنرال اودوا یوسف راغب، فرمانده ارتش تلاش کرد این نیروها را به بازگشت به پایگاهایشان قانع کند اما این تلاش ‌ها فایده ‌ای‌ نداشت.

در این راستا ریاست ‌جمهوری نیز تصمیم گرفته نیروهای طرفدار خود را در تقاطع اصلی پایتخت مستقر کند.

منابع تاکید کردند، نیروهای شورشی از شریف شیخ احمد و حسن شیخ محمود که دو شخص اصلی در اردوگاه مخالفان در حال حاضر محسوب می ‌شوند، سرسختانه حمایت می ‌کنند.

روز ۱۲ آوریل، نمایندگان به قانونی رأی دادند که دوره ریاست جمهوری محمد عبدالله فرماجو را که ماه فوریه به پایان می ‌رسید، دو سال دیگر تمدید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала