ارزیابی احتمال جنگ برای آب

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ارزیابی احتمال جنگ برای آب
ارزیابی احتمال جنگ برای آب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
کارشناسان احتمال جنگ های آب را ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دستیابی به آب از راه جنگ توجیه اقتصادی ندارد، زیرا در حال حاضر فن آوری‌های ارزان تری از عملیات نظامی  برای بدست آوردن آب وجود دارد، در همین حال، محاسبات غلط در مدیریت آب در ده سال گذشته یکی از دلایل درگیری های نظامی در سوریه و سودان بوده است. کارشناسان در بحث "جنگ برای آب" در جشنواره Ekochashka به این مهم اشاره کردند.

طبق پیش بینی کارشناسان، تغییرات آب و هوایی منجر به کمبود منابع آبی در برخی مناطق کره زمین در 50 سال آینده خواهد شد. تغییرات آب و هوایی نیز تأثیر منفی بر کیفیت آب خواهد داشت: رواناب رودخانه کاهش می یابد، به این معنی که فضای کمتری برای رقت آب "بد" وجود دارد. دمای بالاتر آب منجر به افزایش شکوفایی رودخانه و افزایش بارش منجر به افزایش کدورت در رودخانه ها خواهد شد.

کارشناس پیش بینی های هیدرولوژیکی ماریا سیدوروا گفت: "آیا جنگها برای آب واقعاً می توانند به زودی آغاز شوند؟ من فکر می کنم که جنگها شروع نخواهند شد. واقعیت این است که در حال حاضر روشهای استخراج آب گران است اما ارزانتر از جنگ است ... حتی شیرین کردن آب نیز به بهره وری بالایی رسیده ... علاوه بر این، فن آوری های صرفه جویی در مصرف آب نیز در حال توسعه هستند. "

این متخصص همچنین خاطرنشان کرد: از کشورهای توسعه یافته، فقط اسپانیا و سنگاپور با مشکل آب روبرو هستند، بقیه کشورها کسری ندارند.

سیدوروا تصریح کرد: "ما با این واقعیت روبرو نخواهیم شد که آب وجود ندارد. ما با این واقعیت روبرو خواهیم شد که مقدار آب و کیفیت آن اقتصاد ما را محدود خواهد کرد."

همچنین، به گفته اوکسانا ارینا، محقق دانشکده جغرافیای دانشگاه دولتی مسکو و کارشناس کیفیت آب، مشکل دسترسی به آب نیست، بلکه دسترسی به آب با کیفیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала