ناآرامی ها در کرانه باختری رودخانه اردن

© AFP 2023 / Jaafar Aahtiyehناآرامی ها در کرانه باختری رودخانه اردن
ناآرامی ها در کرانه باختری رودخانه اردن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
دفتر مطبوعاتی پلیس مرزی اسرائیل اعلام کرد جمعه شب در نقطه ایست بازرسی کلاندیا بین اورشلیم و رام الله ، مقبره راحل در منطقه بیت لحم ، کرانه باختری و محلاتی از اورشلیم شرقی ناآرامی هایی رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، صدها فلسطینی که با نیروهای امنیتی درگیر شدند،  در این ناآرامی ها  شرکت داشتند.

پلیس مرزی در بیانیه ای گفت: "پلیس مرزی اسرائیل ده ها معترض فلسطینی را که در نزدیکی مقبره راحل به سمت پلیس مرزی نگهبان این آرامگاه سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می کردند ، پراکنده کرد."

ناآرامی ها در اورشلیم + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
ناآرامی ها در اورشلیم + ویدئو

خاطرنشان می شود که پلیس مرزی برای برقراری نظم از وسایل مخصوص پراکنده کردن تظاهرات استفاده می کردند. صدها معترض در آشوب ها در نزدیکی نقطه ایست بازرسی کلاندیا نیز شرکت کردند. نیروهای تقویتی  پلیس به محل حادثه فراخوانده شدند.

چند روز است که ناآرامی ها در کرانه باختری و اورشلیم  شرقی ادامه دارد.

هلال احمر اعلام کرده روز قبل بیش از صد فلسطینی در درگیری در شهر قدس قدس زخمی شدند. پلیس اسرائیل پیش از این گفته بود که بیش از 50 نفر در جریان ناآرامی ها بازداشت شدند.

مقبره راحل در جنوب اورشلیم و در حومه بیت‌لحم و در کرانه باختری رود اردن قرار دارد.

راحل، همسر محبوب یعقوب، از پیامبران توحیدی و مادر یوسف و بنیامین، پیامبران بنی‌اسرائیل بود که در انجیل و تورات از او بارها یادشده است. راشل در ۱۱مین روز از ماه حشوان در تقویم عبری و در هنگام وضع حمل درگذشت. مقبره او، از بناهای با اهمیت مذهبی اورشلیم محسوب می‌شود و سالیانه مورد بازدید زائرین یهودی، قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала