در آمریکا کمبود 800 جنگنده مورد ارزیابی قرار گرفت

© Photo / Public domain/Robert Sullivanدر آمریکا کمبود 800 جنگنده مورد ارزیابی قرار گرفت
در آمریکا کمبود 800 جنگنده مورد ارزیابی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
رسانه آمریکایی از کمبود عملیاتی حدود 800 جنگنده تاکتیکی در ایالات متحده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defense News، نمایندگان با نفوذ حزب دموکرات ایالات متحده در صورت عدم حرکت به جلو در حل لیست گسترده‌ای از مشکلات، از افزایش بودجه برنامه جنگنده نسل پنجم Lockheed Martin F-35 Lightning II در بودجه سال آینده 2022 حمایت نخواهند کرد.

به گفته دونالد نوركروس، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریكا، عدم پیشرفت می تواند به این واقعیت منجر شود كه "ممكن است مجبور به سرمایه گذاری در برنامه های مقرون به صرفه دیگری شده و كمبود عملیاتی بالقوه بیش از 800 جنگنده تاكتیكی را پر كند." این عضو دموکرات کنگره گفت: "من از هیچ درخواست هواپیمای اضافی F-35 Lightning II فراتر از آنچه در بودجه رئیس جمهور برای این سال ذکر شده پشتیبانی نمی کنم."

جان گرامندی یکی از اعضای کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده ، با همکار خود موافقت کرد. " این برنامه از بودجه خارج است. او نمی تواند به احتمالات وعده داده شده پی ببرد. و شاخص های آن برای اثربخشی رزمی حتی برای رسیدن به مقادیر آستانه شروع نمی‌رسند. راه حل صنعت برای بسیاری از این مشکلات صرفاً درخواست مالیات دهندگان برای کمک مالی به این مشکل است. این اتفاق نخواهد افتاد روزهای آسان گذشته به پایان رسیده است. "

در میان مشکلات F-35 Lightning II، این نشریه به ویژه به کمبود موتورهای Pratt & Whitney F135، نگهداری گران قیمت جنگنده و تأخیر در به روزرسانی سیستم های محاسباتی آن اشاره کرده است. Defense News خاطرنشان می کند که از سال 2015، ایالات متحده به طور مداوم بودجه بودجه برنامه F-35 Lightning II را افزایش داده است، اما اظهارات نوركروس و گرامندی ممکن است نشان دهد که این وضعیت در سال مالی 2022 تغییر خواهد کرد.

این نشریه یادآوری می کند که در ابتدا در سال مالی 2021، پنتاگون درخواست خرید 79 واحد از هواپیمای F-35 Lightning II را داشت، اما در نتیجه کنگره این تعداد را 17 افزایش داد که 1.6 میلیارد دلار اضافی از محل پرداخت کنندگان مالیات آمریکایی هزینه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала