درخواست افغانستان از امریکا و ناتو: در هنگام خروج از افغانستان تجهیزات نظامی تان را با خود نبرید

© AP Photo / Soeren Stacheدرخواست افغانستان از امریکا و ناتو: در هنگام خروج از افغانستان تجهیزات نظامی تان را با خود نبرید
درخواست افغانستان از امریکا و ناتو: در هنگام خروج از افغانستان تجهیزات نظامی تان را با خود نبرید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
وزارت دفاع ملی افغانستان به طور رسمی از امریکا و ناتو می خواهد تجهیزات نظامی باقی مانده نظامیان شان را در افغانستان باقی بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید، که ارتش افغانستان به تجهیزات نظامی امریکا و ناتو نیاز دارد و قرار است آن را در جریان روند خروج سربازان خارجی به گونه رسمی درخواست نماید.

واکنش روسیه به خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان: میلیاردها دلار پول به باد رفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
واکنش روسیه به خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان: میلیاردها دلار پول به باد رفت

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در این باره گفت: "بدون شک ما به این تجهیزات نظامی نیاز داریم و می‌خواهیم امریکا آنها را به ما بدهد".

گفتنی است، امریکا در سال 2014 هم بیشتر تجهیزات نظامی اش را تخریب و یا هم از افغانستان بیرون کرده است.

برخی می گویند که تسلیحات نظامی، زره‌پوش‌ها و تانک‌های نظامیان خارجی مجهز با فن‌آوری فوق سری است که خارجیان نمی خواهند آن را در اختیار افغانستانی ‌ها قرار دهند.

پیش از این سنای افغانستان گفت بود، که نیروهای امریکایی هنگام ترک افغانستان پایگاه‌های نظامی شان را تخریب و تجهیزات آن را نابود و یا به پاکستان منتقل می کنند.

یک منبع نظامی می‌گوید، که حکومت افغانستان با دریافت تجهیزات نظامی و پایگاه‌های نیروهای خارجی کمیسیون مشترک ساخته اند که حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی در راس این کمیسیون قرار دارد.

گفتنی است، جو بایدن رئیس جمهور امریكا پیش از این تصمیم برای آغاز عقب نشینی ارتش این کشور از افغانستان را اول ماه می و پایان این روند را 11 سپتامبر اعلام کرده بود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала