فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است

© AP Photo / Alex Brandonفرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است
فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) پس از اذعان چند روز پیش خود به از دست رفتن برتری هوایی ارتش آمریکا در برابر ایران، اکنون اعتراف کرده که دقت موشک‌های ایرانی در هدفگیری، بهتر از گذشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ژنرال «فرانک مکنزی» فرمانده سنتکام پنجشنبه شب در سخنانی بار دیگر با اشاره به دستآوردهای نظامی ایران در عرصه موشکی اعتراف کرد که «دقت موشک‌های ایرانی در هدفگیری، بهتر از گذشته شده است که این موضوع برای ما نگران کننده است».

مکنزی: پهپادهای ایران برتری کامل هوایی را از ما گرفته ‌اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
مکنزی: پهپادهای ایران برتری کامل هوایی را از ما گرفته ‌اند

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا گفت که «تهدید ایران در زمینه موشک‌های بالستیک چشمگیر است و از لحاظ کمی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است».

ژنرال مکنزی در ادامه اظهارات خود در یک نشست خبری تصریح کرد: «آنچه در حال حاضر بین ایران و اسرائیل رخ می‌دهد، نگران کننده است، اما به اعتقاد من منجر به جنگ نخواهد شد».

فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا همچنین گفت که «ایران در زمینه هسته‌ای، در حال حاضر چیزی که غیر قابل بازگشت نباشد، انجام نداده است».

ژنرال مکنزی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که «نیروهای قسد (نیروهای موکراتیک سوریه) در حمایت از نیروهای آمریکایی در سوریه موفق عمل کرده است».

فرمانده  سنتکام  تأکید کرد که «ما برای درگیری آینده بین نیروهای قسد و نیروهای ارتش سوریه آماده می‎‌شویم».

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا روز سه‌شنبه گذشته نیز در جلسه استماع کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به از دست رفتن برتری هوایی ارتش آمریکا در برابر ایران اعتراف کرده بود.

ژنرال مکنزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا برتری هوایی خود را در خاورمیانه از دست داده است، گفت: «استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات‌های شناسایی و هجومی بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌جزیره کره [اوایل دهه 1950 میلادی] ما بدون برتری کامل هوایی، عملیات انجام می‌دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала