جزئیات جدید از محموله واکسن اسپوتنیک وی و تولید آن در ایران

© Sputnik / Timur Batyrshin /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات جدید از محموله واکسن اسپوتنیک وی و تولید آن در ایران
جزئیات جدید از محموله واکسن اسپوتنیک وی و تولید آن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
محموله بانک سلولی برای تولید واکسن "اسپوتنیک وی" وارد ایران شد. احتمالا ایران از پایان اردیبهشت به بعد ماهی حدود 2 میلیون دوز واکسن تولید کند.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران امروز پنجشنبه اعلام کرد که محموله بانک سلولی برای تولید واکسن "اسپوتنیک وی" وارد ایران شد و به زودی تولید این واکسن در ایران آغاز می شود. جهانپور در حساب توئیتری خود نوشت: "محمولی بانک سلولی برای تولید واکسن "اسپوتنیک وی" امروز وارد کشور شد و بزودی تولید این واکسن در شرکت "اکتوورکو" آغاز خواهد شد." وی افزود: "با آغاز مراحل کشت و تولید، اولین سری واکسن تا پایان بهار در دسترس قرار می گیرد".

 ترکیه به زودی واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک وی را آغاز می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
ترکیه به زودی واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک وی را آغاز می کند

از سوی دیگر، خبرگزاری تسنیم اعلام نمود که محمد پیرورام، عضو هیئت مدیره شرکت دارویی اکتوور اظهار کرد: اولین محموله بانک سلولی واکسن اسپوتنیک V با هواپیمایی ماهان توسط شرکت دارویی اکتوور و با همکاری وزارت بهداشت و فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد. 

وی افزود: با توجه به اینکه دمای محموله دمای منفی 170 درجه است محموله به صورت، مستقیم به مجموعه کارخانجات اکتوور ارسال شده و تولید توسط همکاران از فردا شروع می شود. این واکسن از نظر ایمنی، ایمن ترین واکسن در بین واکسن های موجود بوده و تا 92 درصد تاثیرپذیری دارد. تا پایان اردیبهشت اولین محموله واکسن آماده تزریق و حدودا ماهی دو میلیون دوز واکسن را تحویل می دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала