سکوت آمریکا درباره برنامه های توسعه تسلیحات هسته ای جدید

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر سکوت آمریکا درباره برنامه های توسعه تسلیحات هسته ای جدید
سکوت آمریکا درباره برنامه های توسعه تسلیحات هسته ای جدید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
آمریکا درباره طرح های خود برای توسعه تسلیحات جدید هسته ای و واقعیت نزدیکی زیرساخت های نظامی- استراتژیکی ناتو به مرزهای روسیه سکوت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه ضمن اظهار نظر در خصوص گزارش وزارت خارجه آمریکا «در ارتباط با نظارت و اجرای توافق و وظایف در زمینه کنترل بر تسلیحات، عدم گسترش و خلع سلاح » توضیح داد.

ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: « رویکرد به مسئله سلاح هسته ای غیر استراتژیک بسیار بدبینانه به نظر می رسد. تحلیل جدی از اوضاع در این زمینه  جایگزین ناعادلانه تلاش برای بارز کردن روسیه است، کشوری که به طور مداوم تمام سلاح هسته ای غیر استراتژیک را به شکل توسعه نیافته در قلمرو ملی خود نگه می دارد، با جنبه داوطلبانه که از ابتکارات ریاست جمهوری ۱۹۹۱-۱۹۹۲ بوده است.»

زاخاروا خاطر نشان کرد: « در عین حال سکوت کردن درباره تغییرات زمین شناختی درخصوص امنیت اروپا ناشی از نزدیک شدن زیرساخت های نظامی- استراتژیکی ناتو به مرزهای روسیه و همچنین برنامه های خود ایالات متحده برای استقرار سلاح های هسته ای جدید برخلاف ابتکارات ریاست جمهوری است که در بالا ذکر شد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала