توضیحات خطیب‌زاده در خصوص تأثیر انتخابات بر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای

© Sputnik / Shiva Abshenasتوضیحات خطیب‌زاده در خصوص تأثیر انتخابات بر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای
توضیحات خطیب‌زاده در خصوص تأثیر انتخابات بر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت که موضوعات امنیت ملی این کشور با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر نمی‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با حضور در یک جلسه گفتگوی زنده با جمعی از خبرنگاران خارجی در بستر برنامه "کلاب هاوس" در خصوص تأثیر انتخابات و تغییر دولت بر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای بیان داشت: به عنوان یک اصل، سیاست خارجی در ایران حوزه‌ای غیرجناحی است و ما آن را بر اساس مرزبندی‌های حزبی تعریف نمی‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای با ایران فعلا نتیجه مشخصی نداده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای با ایران فعلا نتیجه مشخصی نداده است

خطیب زاده تصریح کرد: ثبات مواضع ایران در خصوص مسئله هسته‌ای دقیقا ناشی از همین مسئله است که ما سیاست‌های خود را بر اساس منافع ملی و از طریق یک گروه فراگیر از مقامات ارشد، یعنی همان شورای عالی امنیت ملی، تعیین و تدوین می‌کنیم.

وی بیان داشت که مسئله هسته‌ای یا دیگر موضوعات امنیت ملی، با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر نمی‌شوند و سیاست‌های مربوط به آن‌ها توسط کلیت نظام سیاسی تدوین می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: از روز نخستی که ما تدابیر جبرانی را آغاز کردیم، تأکید داشتیم که ابتدا ایالات متحده باید به تعهدات خود بازگردد. این سیاست در طول دولت ترامپ تغییر نکرد و در هیچ دولت دیگری نیز تغییر نخواهد کرد. منظور من از ثبات سیاست، چنین امری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала