گزارش و تحلیل

با تفریحات جذاب و دیدنی محمودآباد آشنا شوید

© Wikipedia / Ali Safdarianمحمودآباد
محمودآباد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
از زمان‌های دور شهر محمودآباد به یکی از زیباترین و مفرح‌ترین شهرهای شمالی ایران معروف بوده است. این شهر در کنار دریای خزر و در استان مازندران قرار دارد. محمود آباد از غرب به نور، از جنوب به آمل و از شرق به بابلسر و فریدون‌کنار متصل می‌شود.

موقعیت جغرافیایی این شهر و زیبایی آن به گونه‌ای است که از گذشته تا به امروز نظر بسیاری از ثروتمندان را برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ملک و زمین به خود جلب کرده است. تا جایی که شرکت نفت از گذشته سرمایه‌ گذاری‌های بسیار زیادی را در این شهر انجام داده و به ساخت هتل، پارک جنگلی و مجتمع مسکونی در این شهر زیبا پرداخته است. شما می توانید با بررسی آگهی های زمین های محمود آباد بهترین مکان ها را برای تفریح و سرمایه گذاری انتخاب کنید. گویش مردمان این منطقه، آملی است و اقتصاد آن از طریق مشاغلی که بر پایه گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی هستند، تامین می‌شود. محمودآباد در آمل واقع شده و بر این اساس قدمت چند هزار ساله دارد. اما پیشینهٔ محمودآباد فعلی به دوره ناصرالدین‌شاه باز می‌گردد. از تمام این صحبت‌ها که بگذریم اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، حتما محمودآباد را در گزینه‌های اصلی خود قرار دهید و با سفر به این شهر خاطرات به یاد ماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. زیرا هر قدمی که در محمودآباد بر می‌دارید شما را شگفت‌زده کرده و با جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی روبرویتان می‌کند.

سرخرود

اگر از شرق محمودآباد ۱۵ کیلومتر را طی کنید به شهر سرخرود می‌رسید. سرخرود در کنار طبیعت زیبا و بکر خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم دارد. ساحل زیبای سرخرود از جمله سواحل مشهور و آرام در میان گردشگران است. در مسیری که از سمت محمودآباد به سرخرود طی می‌کنید، با درختان سر به فلک کشیده و شالیزارهای زیبای برنج روبرو خواهید شد. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، باید سری به تپه‌های باستانی سرخرود بزنید. پیشینهٔ این دو تپه به ۲۰۰ سال قبل در زمان ساسانیان باز می‌گردد. از این تپه‌ها به نام تخت جمشید مازندران هم یاد می‌شود. در کنار تمام این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی حیف است که به سرخرود بروید و سری به تالاب آن نزنید. تالاب سرخ‌رود در زمستان مهمان قوهای وحشی مهاجر می‌شود. شما می‌توانید با سفر به این شهر زیبا تک درنای معروف را از نزدیک مشاهده کنید.

لاویج

روستای لاویج در شهر چمستان واقع شده و فاصله زیادی با محمودآباد ندارد. این روستا درست در وسط دامنهٔ رشته کوه‌های البرز واقع شده و طبیعت بکر و زیبایی دارد. بیشتر شهرت این روستا به دلیل آبشارهای معروف آن به نام‌های «حرام او» و «آب پری» و چشمه‌های آب گرم لاویج است که در درمان مشکلات پوستی و درد مفاصل بسیار موثر است. اگر به این روستا سفر کردید، حتما طعم عسل طبیعی و بسیار لذیذ آن را بچشید و این عسل را به عنوان سوغاتی برای خانواده خود ببرید.

پارک‌های جنگلی محمودآباد

محمودآباد در محاصرهٔ پارک‌های جنگلی بسیار زیادی قرار گرفته  و به همین دلیل هم در هنگام سفر با خودروی شخصی، سر خود را به هر طرف که بچرخانید با یک پارک جنگلی روبرو خواهید شد. پارک جنگلی تشبندان، طاهباز، ملت، پارک شهرداری، لاله و مرکزی از پارک‌های جنگلی و ساحلی بسیار معروف محمودآباد هستند که با سفر به هر کدام می‌توانید خاطرات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

جنگل روستای اهلم

اگر برای بهبود حال روحی خود به محمودآباد رفته‌اید، سفر به روستای اهلم و وقت‌گذرانی در جنگل این روستا را فراموش نکنید. قدم زدن در این جنگل شما را به چنان آرامش روحی می‌رساند که هیچ جلسهٔ روانشناسی و قرصی نمی‌تواند این آرامش را تامین کند. در هنگام سفر به این جنگل، حتما دوربین عکاسی و موبایل همراه داشته باشید و از لحظه لحظهٔ طبیعت زیبای این جنگل عکاسی کنید. در طول سفر به جنگل اهلم، حتما یک سبد کوچک  برای جمع کردن تمشک و یک زیرانداز برای اتراق در این طبیعت زیبا با خود به همراه داشته باشید.

شهربازی محمودآباد

یکی از مدن‌ترین شهربازی‌های کشور در شهر محمودآباد قرار دارد. این شهر بازی به نام سرزمین رویاها معروف است و مکان بسیار خوبی برای خانواده‌هاست. با رفتن به این شهربازی هم می‌توانید از وسایل بازی آن استفاده کنید. هم غذا بخورید و هم از تفریحات ساحلی آن استفاده کنید. بنابراین اگر در جمع خانواده و دوستان کودکی دارید سفر به این شهربازی ساحلی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سخن آخر

حتما برای یک بار هم که شده اس ام اس تبلیغاتی مبنی بر سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ملک و زمین در محمودآباد به شمارهٔ شما ارسال شده است. محمود آباد شهری است که در مجاورت دریای خزر قرار دارد و همین موقعیت مکانی و جغرافیایی از سال‌های دور این شهر را زبانزد خاص و عام کرده است. محمود آباد روزانه گردشگران بسیار زیادی را در خود جای می‌دهد و از طرفی گزینهٔ بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در شمال ایران است. طبیعت بسیار زیبا، سواحل دیدنی و آبوهوای بسیار مطبوع این شهر آن را به قطب سرمایه‌گذاری در شمال ایران تبدیل کرده است. اگر قصد خرید ویلا یا زمین در این شهر زیبا را دارید کافیست به سایت دیوار مراجعه کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала