آیا ملکه انگلیس از سلطنت کنار خواهد رفت؟

© REUTERS / Chris Jacksonملکه انگلیس
ملکه انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
عکاس سلطنتی به ارزیابی احتمال کناره‌گیری ملکه انگلیس از تخت و تاج پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « دیلی اکسپرس»، آرتور ادواردز، عکاس سلطنتی به ارزیابی  احتمال کناره‌گیری ملکه انگلیس از تخت و تاج پرداخت. به گفته وی، ملکه انگلیس تقریبا یکسال است که در ملاء عام ظاهر نمی شود.

ملکه انگلیس بطور کلی «صحنه سلطنتی» را ترک کرده است. وی فقط یکی دوبار در تلویزیون ظاهر شد تا برای پزشکانی که با کووید -19 دست و پنجه نرم می کنند کمک مالی جمع‌آوری شود. با وجود این، عکاس سلطنتی بعید میداند که ملکه انگلیس داوطلبانه از سمت خود کنار برود. « او به همین سادگی از سلطنت کنار نخواهد رفت و تا زنده است به کار در این سمت ادامه خواهد داد».

لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
گزارش و تحلیل
مقتدایی: طلب ایران در ۴۰۰ میلیون پوند انگلیس خلاصه نمیشود

دلیل این گمانی‌زنی ها 95 – مین سالگرد او بود که گفته می شد ملکه الیزابت احتمالا بعد از برگزاری سالگردش از سلطنت کناره گیری خواهد کرد.

گفتنی است الیزابت دوم، ملکه سلطنتی بریتانیا و دیگر قلمرو‌های مشترک‌المنافع است وی نیز در شماری از موارد، رکورددار است. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک بود که بعد‌ها شاه جرج ششم لقب گرفت.

زمانی که ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، پدرملکه الیزابت دوم به سلطنت رسید و با پادشاهی او نیز، الیزابت دوم وارث مقدر امپراتوری بریتانیاشد. او به صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم، شماری از وظایف عمومی خانواده سلطنتی را برعهده گرفت.

الیزابت دوم در سال ۱۹۴۷ میلادی با شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورو، شاهزاده سابق یونان و دانمارک ازدواج کرد و از او چهار فرزند دارد که بزرگ‌ترین آنان، چارلز، شاهزاده ولز، با ۷۴ سال سن، ولیعهد است که اگر مادرش از مقام خود کناره گیرد، شاه انگلیس خواهد شد.

ملکه الیزابت طولانی‌ترین دوره فرمانروایی و عمر را در بین حکمرانان انگلیس دارد؛ وی طولانی‌ترین دوره سلطنت را میان ملکه‌های سلطنتی و حاکمان زن جهان داشته و پیرترین رهبر در جهان و قدیمی‌ترین پادشاه کنونی جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала