آمریکایی ها به آسیب پذیری ارتش خود در برابر روسیه اعتراف کردند: دلایل آنها

CC BY 2.0 / The U.S. Army / afghanistanآمریکایی ها به آسیب پذیری ارتش خود در برابر روسیه اعتراف کردند: دلایل آنها
آمریکایی ها به آسیب پذیری ارتش خود در برابر روسیه اعتراف کردند: دلایل آنها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
دیوان محاسبات ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور به دلیل مشارکت در چند درگیری منطقه طی 20 سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشره از سوی این نهاد، میزان  آمادگی نیروهای آمریکایی برای انجام عملیات جنگی از سال 2017 تا 2019 ارزیابی شده است. در گزارش منتشره از سوی دیوان محاسبات ایالات متحده به این نتیجه رسیده می شود که به دلیل تقویت دشمنان بالقوه دیگر نمی توان در مورد برتری  انکارناپذیر نظامی ایالات متحده صحبت کرد.

نگرانی آمریکا از كمبود اطلاعات در مورد سلاح های هسته ای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
نگرانی آمریکا از كمبود اطلاعات در مورد سلاح های هسته ای روسیه

تهیه کنندگان سند می نویسند: "در استراتژی دفاع ملی 2018 به این واقعیت جلب توجه می شود که تسلط ایالات متحده در هر جنگی دیگر تضمین شده نیست زیرا دشمنان بالقوه یعنی چین و روسیه توانسته اند به توسعه و تقویت توانایی های نظامی خود بپردازند."

کارشناسان آمریکایی از جمله به کاهش شاخص های آمادگی رزمی کشور خود در "دریا" اشاره کردند اما  افزایش امکانات آمریکا در "زمین" را خاطرنشان کردند. تحلیلگران آمریکایی  مانع اصلی در راه بازیابی آمادگی ناوگان کشتی و زیردریایی های کشورشان را محدود بودن امکانات  برای ارائه خدمات فنی به این ناوگان ها ذکر کرده اند.

کارشناسان  در زمینه وضعیت هوایی، مشکلات عمده را در رابطه با کمبود خلبان آموزش دیده برای هدایت بالگردهای تهاجمی AH-64 آپاچی می دانند.

در رابطه با بخش فضایی ، این گزارش به کمبود اطلاعات در مورد وضعیت واحدهای منفرد مورد نیاز برای بررسی میزان آمادگی نیروها و وسایل  اصلی فضایی اشاره می کند.

سیاستمداران آمریکایی بارها و بارها بر لزوم توسعه پتانسیل و امکانات نیروهای مسلح کشور خود برای حفظ رهبری جهانی ایالات متحده در میان قدرت های بزرگ تاکید کرده اند.  

ای‌اچ-۶۴ آپاچی (به انگلیسی: AH-64 Apache) محصول بوئینگ یک بالگرد تهاجمی چهار پره و دو موتوره با ارابه فرود چرخ زیر دم و یک کابین برای دو خدمه‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала