عمویی: مجلس در جریان جزئیات نشست وین قرار ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عمویی: مجلس در جریان جزئیات نشست وین قرار ندارد
عمویی: مجلس در جریان جزئیات نشست وین قرار ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، اعلام داشت: مجلس هنوز در جریان مذاکرات وین قرار نگرفته است، بعد از نشست جلسه فوق ‌العاده کمیسیون امنیت ملی با نمایندگان مذاکره‌ کننده در روزهای آینده برگزار خواد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، اظهار داشت: ما هنوز در جریان جزئیات مذاکرات در وین نیستیم. اما بنای کمیسیون این است که از نمایندگان مذاکره ‌کننده کشورمان دعوت کند و علی رغم اینکه مجلس به دلیل ملاحظات کرونایی محدودیت دارد، با مجوز خاص و با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی جلسه‌ ای به صورت فوق ‌العاده در این رابطه برگزار خواهد کرد.

انتشار جزئیات توافق  تل آویو با آمریکا درباره برجام در رسانه های اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
تلاش اسرائیل برای نفوذ بر آمریکا همزمان با مذاکرات وین

وی همچنین گفت: موضع مجلس اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ هاست. در این قانون تاکید شده است که کلیه تحریم‌ ها علیه کشورمان باید لغو شود. از این رو مجلس در روند لغو تحریم‌ ها گزارش دقیقی از نمایندگان دولت خواهد گرفت و در این مورد بررسی ‌های خودش را خواهد داشت و طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اقدام خواهد کرد.

مذاکرات کمیسیون ویژه برجام چند صباحی است در وین پایتخت اتریش در جریان است و اگرچه جزییات آنچه در مذاکرات می ‌گذرد به‌ صورت دقیق رسانه ‌ای نشده است و یک ابهام کلی بر اخبار مذاکرات حاکم است امّا در این بین بعضاً توصیفاتی به‌ صورت کلی از سوی مقامات ایرانی یا طرفهای مقابل مطرح شده است، مثلاً از قول مقامات آمریکایی اعلام شد که این کشور تحریم‌ ها را به سه دسته قابل رفع، غیرقابل رفع و قابل مذاکره تقسیم‌ بندی کرده است و یا در جدیدترین این موارد روز گذشته آقای عباس عراقچی مذاکره‌ کننده ارشد ایرانی روند مذاکرات را مثبت خواند و گفت: درحال رسیدن به تفاهم جدیدی هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала