کشف عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در زنجان

© REUTERS / Ammar Awadکشف عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در زنجان
کشف عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در زنجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی زنجان از کشف و ضبط ۱۸ قلم شی عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در زنجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ حسنعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی زنجان، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان زنجان، در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی در امر تهیه و نگهداری اشیاء عتیقه، پس از بازرسی موفق به کشف، ۸ سنجاق ‌سر، ۴ سر پیکان تخت، ۴ سر پیکان پره­دار و یک سرپیکان نوک ‌تیز و یک شی نوک تیز عتیقه و تاریخی شدند.

کشف 1300 سکه عتیقه در متروی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2019
کشف 1300 سکه عتیقه در متروی تهران

فضلی افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، اقلام کشف‌ شده بسیار با ارزش و با قدمت اولیه هزاره اول قبل ‌از میلاد مسیح هستند که جزو ذخایر ملی محسوب می ‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی زنجان اضافه کرد: یک نفر در این خصوص دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و در حال بررسی برای شناسایی دیگر عوامل هستیم.

فضلی گفت: این استان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره ‌های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده‌ است که می ‌طلبد با همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت ‌طلب گرفته شود تا میراث کهن چند هزار ساله‌ گذشتگان که امانتی است برای نسل‌ های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала