بایدن: صدور حکم درباره مرگ فلوید گامی مهم در نژادپرستی است

© REUTERS / JANE ROSENBERGبایدن: صدور حکم درباره مرگ فلوید گامی مهم در نژادپرستی است
بایدن: صدور حکم درباره مرگ فلوید گامی مهم در نژادپرستی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا، حکم پرونده قتل فلوید را گامی به جلو در مبارزه با نژادپرستی در ایالات متحده می خواند با این حال، متذکر شد که چنین جملاتی هنوز در کشور بسیار نادر است.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، روز سه شنبه در كاخ سفید اعلام کرد: صدور حکم مجرمانه در مورد مرگ جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار می تواند "گامی عظیم" در مبارزه با نژادپرستی سیستمیک در ایالات متحده باشد.

جوان سیاهپوست دیگری در نزدیکی قتلگاه فلوید به قتل رسید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
جوان سیاهپوست دیگری در نزدیکی قتلگاه فلوید به قتل رسید

وی گفت: این یک قتل در روز روشن بود و دیدن این نژادپرستی را برای همه جهان از بین برد.

به گفته وی، حکم مجرمانه هیئت منصفه، که در تمام موارد پلیس سابق درک شووین، که به قتل فلوید متهم شد، مقصر شناخته شد می تواند گامی مهم در مبارزه با نژادپرستی باشد.

با این حال، همانطور که این سیاستمدار متذکر شد، چنین جملاتی هنوز در ایالات متحده بسیار نادر است.

رهبر آمریكا گفت: این می تواند گامی عظیم در راستای تحقق عدالت در آمریكا باشد. اما بیایید بپذیریم كه چنین حكمی نیز بسیار نادر است.

در همان زمان، رئیس جمهور ابراز اطمینان کرد که بیشتر افسران پلیس در ایالات متحده صادقانه وظیفه حرفه ای خود را انجام می دهند. اکثر مردان و زنانی که افسر پلیس هستند صادقانه به همشهریان خود خدمت می کنند.
اما تعداد معدودی که این استاندارد را ندارند باید پاسخگو باشند و امروز این اتفاق افتاد، یکی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. با این حال، این کافی نیست و ما نمی توانیم در آنجا متوقف شویم. برای ایجاد تغییر و اصلاحات واقعی ما می توانیم و باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا احتمال وقوع چنین فجایعی را هرگز شاهدش نباشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала