آمریکا: هیچ تمایلی در ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نمی‌بینیم

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisآمریکا: هیچ تمایلی در ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نمی‌بینیم
آمریکا: هیچ تمایلی در ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نمی‌بینیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن اظهار داشت که واشنگتن از نقش سازنده تهران در پایان دادن به درگیری‌ها در یمن استقبال خواهد كرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن اظهار داشت که واشنگتن هیچ نشانه ای از اینكه ایران به دنبال حمایت از حل مناقشه چند ساله در یمن است، نمی بیند؛ اما از نقش سازنده تهران در این روند استقبال می كند.

حمله غافلگیرکننده انصارالله یمن علیه ارتش عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
حمله غافلگیرکننده انصارالله یمن علیه ارتش عربستان

لندرکینگ در یک جلسه توجیحی آنلاین گفت: حمایت ایران از حوثی ها کاملاً چشمگیر است. با این حال، به نظر ما، هدف این حمایت حل صلح آمیز درگیری های یمن نیست. ما هیچ نشانه واقعی از اینكه ایران به دنبال راه حل سازنده این منازعه است، ندیده ایم. متأسفانه، تمام پشتیبانی آنها (ایران) با پیامدهای بسیار جدی همراه است و ما بطور فزاینده‌ای در مورد حملات علیه عربستان سعودی و - بالقوه - علیه سایر کشورها می‌شنویم.

وی تأکید کرد که توسعه چنین رویدادی باعث "نگرانی جدی" واشنگتن می شود. در عین حال، فرستاده ویژه آمریكا افزود كه واشنگتن از نقش سازنده تهران در پایان دادن به درگیری ها در یمن استقبال خواهد كرد. لندرکینگ بیان داشت: ما از نقش سازنده ایران استقبال خواهیم کرد، اما تاکنون شواهدی از چنین رفتاری ندیده ایم.

در یمن از اوت 2014 درگیری ها بین نیروهای دولتی هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی عضو چنبش انصارالله ادامه دارد. در سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی وارد این جنگ داخلی شد. حوثی ها در پاسخ به حملات هوایی به مواضع خود توسط هواپیماهای سعودی ، گاه و بیگاه عربستان را بمباران و موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала