واردات واکسن برای کارگران ایران

© Photo / IRNAواردات واکسن برای کارگران ایران
واردات واکسن برای کارگران ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
خوانساری: انعقاد قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن توسط بخش خصوصی مطرح شد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از «فارس»، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران با طرح ادعای انعقاد قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن توسط بخش خصوصی گفت که این واکسن ها با هدف تزریق به کارکنان بخش های تولیدی وارد می شود و شرکت های وارد کننده نیز هیچ منفعت اقتصادی از واردات این واکسن ها نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود:« اخیرا در پیک چهارم کرونا مبتلایان روز به روز در حال افزایش هستند و تعداد فوتی ها ناشی از این بیماری نیز در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در هفته های آتی گسترش این ویروس در کشور بیشتر شود.

کارایی واکسن  اسپوتنیک وی  در روسیه 97.6% است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
کارایی واکسن " اسپوتنیک وی " در روسیه 97.6% است

با آغاز تزریق واکسن در بسیاری از کشورها، زندگی در این کشورها در حال عادی شدن است و یا به سمت عادی شدن در حرکت هستند اما در کشور ما به دلیل خرید دیرهنگام واکسن و همچنین موضوع تحریم ها نتوانسته ایم به اندازه کافی واکسن خرید کنیم و لذا در زمینه تزریق واکسن با تاخیر روبرو هستیم.

تمامی کادر درمان تا پایان هفته واکسینه می شوند. بنابراین تا زمانی که این واکسن به سایر اقشار جامع برسد زمان بر است. با انجام مراحل اداری فاز به فاز این واکسن های خریداری شده به کشور وارد می شود اما هدف واردات این واکسن ها بکارگیری این واکسن ها و در اصل تزریق این واکسن ها برای تزریق به کارگران بخش های تولیدی است.

لذا ما امیدواریم در سال جاری در جهت عمل به فرمایشات ایشان با واردات این واکسن و تزریق آن به کارکنان های بخش های تولیدی مانع از ایجاد اخلال در امر تولید شویم. واردات این واکسن های توسط بخش خصوصی با ارز آزاد انجام می شود لذا انتظار داریم که صاحبان مشاغل، کارخانه ها هزینه ها را بر عهده بگیرند و مانع تحمیل هزینه تزریق این واکسن ها به کارگران شوند.

شرکت های وارد کننده نیز هیچ منفعت اقتصادی از واردات این واکسن ها نخواهند داشت و این واکسن ها با قیمت تمام شده عرضه می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала