طرح تولید ١۴ میلیون تلفن همراه ایرانی آغاز شد

© Photo / IRNAطرح تولید ١۴ میلیون تلفن همراه ایرانی آغاز شد
طرح تولید ١۴ میلیون تلفن همراه ایرانی آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ایران بیان داشت: پیش بینی می‌ شود تا پایان دوره ۵ ساله اجرای طرح حمایت از تولید گوشی داخلی، تولید ۱۴ میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند و تبلت را شاهد باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ایران، با اعلام فراخوان حمایت از تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت، از تولیدکنندگان واجد شرایط دعوت کرد تا در این طرح ملی شرکت کنند.

5 جی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
راه‌اندازی پنجمین سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه ۵G ایران

هاشمی اظهار کرد: با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع ‌زدایی ‌ها» اجرای برنامه حمایتی دولت برای افزایش سهم بازار گوشی های هوشمند تلفن همراه تولید داخل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ شناسایی تولید تلفن همراه هوشمند، حرکت در عرضه و تقاضا، ظرفیت سازی در بازار و بهره‌مندی از ظرفیت اپراتوری در حوزه ارتباطات در قالب یک برنامه منسجم به صورت یک ماموریت ویژه در دستور کار معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت که لازم بود پیش از تخصیص و راهبری منابع مالی، اقدامات و تعاملات جدی با تمامی بازیگران و ذینفعان حوزه گوشی تلفن هوشمند صورت گیرد.  

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این معاونت برنامه حمایتی جامعی را با همکاری نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صمت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی فعال در حوزه تولید و واردات گوشی همراه هوشمند پیگیری کرد در نهایت منجر به تدوین «طرح جامع حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی های هوشمند داخلی» شد.  

هاشمی درباره هدف اجرای این طرح توضیح داد: ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال در توسعه ارتباطات، بهره‌مندی اقشار جامعه از ابزارهای نوین ارتباطی، توسعه عدالت ارتباطی با تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت از طریق تامین زیرساخت‌های تولید شامل تامین فضای تولید، تست و ارزیابی محصولات و تامین مالی واحدهای تولیدی و در نهایت تحقق اهداف مصوب شورای عالی فضای مجازی مبنی بر دستیابی به ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند به تولیدات داخلی تا سال را از جمله اهداف این طرح ۱۴۰۴ ذکر کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: در طرح مذکور حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و یارانه سود برای سرمایه گذاری ثابت، سرمایه در گردش، تحقیق و توسعه و صادرات محصولات در نظر گرفته شده است. با دستور و مساعدت رییس جمهوری به نهادهای ذیربط و موافقت سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین منابع مالی طرح از محل تبصره «۱۸» قانون بودجه مرتبط با وجوه اداره‌ شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مذکور با راهبری معاونت فناوری و نوآوری وزارت اجرا می‌شود.  

وی ادامه داد: این معاونت با اعلام «فراخوان حمایت از تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت» از تولیدکنندگان واجد شرایط دعوت می‌کند تا در این طرح ملی شرکت کنند، این طرح بر مبنای سیاست توسعه صنعتی زیست بوم همراه هوشمند تدوین شده است.

هاشمی گفت: مزایای اجرای این طرح شامل: جلب مشارکت تولیدکنندگان با مشخصه‌های تولیدیِ باکیفیت و تسهیل در دستیابی آنها به بازارهای جهانی و صادرات محصولات، ایجاد ظرفیت تولید با فناوری SKD با مشارکت و حمایت تولیدکنندگان برتر و ارتقای فناوری تولید حداقل به‌صورت CKD و افزایش عمق ساخت و توانمندی‌های داخلی و ایجاد مزیت رقابتی گوشی تلفن همراه ایرانی در بازار داخلی و بازار منطقه در سال‌های اجرایی است.  

وی افزود: حمایت از بخش عرضه(تولیدکننده) و تقاضا (مصرف‌کننده) با تأکید بر عدالت ارتباطی و نیز اقدامات بنیادی در حوزه تجهیزات همراه هوشمند از جمله تحقیق و توسعه و دستیابی به فاز طراحی محصول، سرویس‌های پایه و نرم‌افزار از ویژگی‌های دیگر این طرح است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала