دستکاری آمازون در روند رای گیری اتحادیه کارگری

© AFP 2023 / Adrian Dennisدستکاری آمازون در روند رای گیری اتحادیه کارگری
دستکاری آمازون در روند رای گیری اتحادیه کارگری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
تعدادی از کارگران انبار آمازون در آلاباما و نیز اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا شکایتی را در مورد دخالت آمازون در انتخابات کارگری اخیر ارائه کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.بی.سی، در این شکایت شرکت آمازون به دخالت مستقیم در روند برگزاری انتخابات اخیر در میان کارگران خود در انبار این شرکت در آلاباما متهم شده است.

رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
آخرین رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان

موضوع این انتخابات شکل ‌گیری اتحادیه‌کارگری در شرکت آمازون با هدف دفاع از حقوق کارکنان و کارگران این شرکت و پیوستن اتحادیه مذکور به اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا بوده است.

در ابتدای ماه جاری میلادی کارکنان و کارگران انبارهای شرکت آمازون در آلاباما همگی بر علیه شکل‌گیری اتحادیه خود و پیوستن آن به اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا رأی دادند که با توجه به سابقه نارضایتی گسترده این افراد از عملکرد مدیران شرکت آمازون و تضییع حقوقشان با شگفتی همراه بود.

اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا آمازون را متهم کرده که با تهدید و تطمیع کارکنانش جلوی رأی مثبت آنها را گرفته و شرایطی را در حین رأی‌ گیری ایجاد کرده که باعث شده این انتخابات به شکلی آزاد و عادلانه برگزار نشود. در جریان این انتخابات کمتر از ۳۰ درصد از کارکنان و کارگران آمازون به نفع پیوستن به اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا رأی دادند.

نکته جالب اینکه شعب آمازون در کشورهای مختلف اروپایی، در اتحادیه‌ های کارگری این کشورها حضور دارند. اما این روند در خود آمریکا طی نشده است. در شکایتی که در این زمینه تقدیم مقامات دولت فدرال آمریکا شده ۲۳ تخلف مدیران آمازون در روند رأی ‌گیری تشریح شده است.

شرکت آمازون در بیانیه‌ ای تمامی این اتهامات را رد کرده و اتحادیه فروشگاه‌های بزرگ، خرده فروشی و عمده فروشی آمریکا را به ارائه نادرست واقعیت‌ها به منظور پیشبرد دستور کار مدنظر خود متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала