تولید مشترک نانویی ایران با ترکیه و اندونزی

© Depositphotos.com / Egorovartemنانو
نانو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
آیا صادرات کالاهای «های تک» ایران به خارج ممکن خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ایران اظهار داشت که اولین برنامه ما در این ستاد، تمرکز بر توسعه صادرات است زیرا ما اعتقاد داریم باید کالاهای «های تک» ایران به خارج کشور راه پیدا کنند.

وی در ادامه افزود:«محصولات وارداتی را در اولویت تولید قرار می دهیم. سرمایه گذاری مشترک با کشورها از دیگر برنامه ها در سال جدید است که به صادارت بیشتر ختم می شود. ظرفیت کشور برای خرید محصولات «های تک» از خارج به اندازه کافی نیست. بازاری که مختص تولید محصولات «های تک» است اگر با جمعیت کشور مقایسه کنیم بازار کوچکی است که باید در این زمینه تلاش کنیم تا چنین محصولاتی را تولید و علاوه بر تأمین نیاز کشور صادرات نیز داشته باشیم.

دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص کرونا ساختند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2020
دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص سریع کرونا ساختند

در سال ۹۶، ۷۷ میلیون دلار صادرات داشتیم و این در حالی است که در سال ۹۸ حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و می‌بینیم که با این مشکلات میزان صادرات یک سوم سال ۹۶ شده است؛ به همین دلیل امیدوار هستیم که با ارزیابی شرکتها، میزان صادرات در سال ۹۹ کمتر از میزان صادرات سال ۹۸ نباشد زیرا هنوز مقدار آن مشخص نشده است.

ساخت تجهیزات صنعتی نانو از دیگر برنامه‌های ستاد نانو است که به صورت جدی آن را مورد پیگیری قرار می‌دهیم زیرا اعتقاد داریم ایران باید صاحب صنعت نانو باشد. زمانی می‌توانیم ادعای صنعتی بودن کنیم که ماشین آلات صنعتی را از صفر تا صد طراحی کنیم و بسازیم و علاوه بر آن تکنولوژی‌های جدید صنایع را نیز تأمین کنیم تا حدی که با رشد در این حوزه به مرحله رقابت جهانی برسیم.

برنامه‌ای داریم که بتوانیم واحدهای تولیدی خارج از کشور با سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم تا منجر به تولید مشترک با آن کشور شود. فعلاً ترکیه و اندونزی برای این منظور مشخص شده و صحبتهایی در این زمینه شده است. این می‌تواند الگوی خوب صادراتی برای سایر حوزه‌ها باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала