بورل: وزرای خارجه اروپا تحریم علیه روسیه را بررسی نکردند

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: وزرای خارجه اروپا تحریم علیه روسیه را بررسی نکردند
بورل: وزرای خارجه اروپا تحریم علیه روسیه را بررسی نکردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: وزیران خارجه این بلوک در نشست امروز امکان اعمال تحریم‌ های جدید علیه روسیه را بررسی نکردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از نشست وزیران خارجه این بلوک در جمع خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: تا الان در خصوص بحران دیپلماتیک بین روسیه و جمهوری چک درخواست‌ هایی برای اخراج دیپلمات ‌های روس به شکل هماهنگ از سوی کشورهای عضو مطرح نشده است.

وزارت خارجه روسیه پس از اعلام اخراج دیپلمات ها به پراگ اعتراض كرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
وزارت خارجه روسیه پس از اعلام اخراج دیپلمات ها به پراگ اعتراض كرد

او افزود: همچنین صحبت ‌هایی از تحریم ‌های جدید وجود نداشت و این وضعیت احتمالا تغییر کند، اما چنین موضوعی فعلا روی میز نیست.

بورل همچنین به وضعیت اوکراین اشاره کرد و بدون اشاره به منبع اطلاعاتش گفت: روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیرو را در مرزهای این کشور و شبه جزیره کریمه مستقر کرده است و این معنای آن است که خطر ادامه تنش ‌ها افزایش می ‌یابد.

او خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین را "بزرگترین استقرار نیرو در تاریخ" می‌داند.

وی تاکید کرد: من نمی ‌توانم بگویم از کجا چنین ارقام بدست آمده، اما می‌توان گفت که این بزرگترین استقرار نیرو باشد که تاکنون در این منطقه صورت گرفته است. طبعاً این مساله ما را نگران کرده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала