تعداد تیراناسوروس ها محاسبه شد + عکس

CC0 / Pixabay / تعداد تیراناسوروس ها محاسبه شد
تعداد تیراناسوروس ها محاسبه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
دیرین‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا تعداد تیراناسوروس را محاسبه کردند که در دوره کرتاسه می زیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « ساینس»، دیرین‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا تعداد تیراناسوروس را محاسبه کردند که در دوره کرتاسه می زیستند. تعداد آن ها نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون رأس اعلام شده است.

شایان ذکر است که بطو رهمزمان حدود 20 هزار  جانور بزگسال روی زمین ساکن شده بودند.  قبلا گفته شده بود که امکان محاسبه انواع تیراناسوروس ها ی باستانی وجود ندارد. این تخمین بر اساس قانون داموت است که وزن بدن یک گونه را به تراکم جمعیت حیوانات پیوند می دهد.

مطابق با اسناد موجود، این نوع تیرانوسوروس ها در سن 15 سالگی به سن بلوغ می رسند و وزن متوسط آن ها  به 5 تن می رسد  و عمر متوسط آن ها  حدود 30 سال است.

تیرانوسورها «tyrannosaurus »  گیرنده های بویایی بزرگی (نسبت به اندازه مغز) داشتند  که نشان دهنده حس بویایی خوبی است که احتمالاً برای یافتن بقایای فاسد شده در فواصل زیاد عمل می کند.

​دندانهای قدرتمند به طول 18 سانتی متر اجازه خرد شدن استخوان را می دهد ، که نه برای کشتن بلکه برای استخراج هر چه بیشتر مواد غذایی از لاشه باقی مانده از جمله مغز استخوان مورد نیاز است.

گمان می رود برخی از نمونه ها که دهه ها پیش به عنوان گونه های جداگانه توصیف شده اند، در واقع نوجوانان گونه های دیگر هستند. حتی ظاهر Tyrannosaurus rex همچنان بحث برانگیز است: بسیاری معتقدند که بدن غول پیکر با کرک و پر پوشیده شده است و نه با فلس.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала