ژنرال اسرائیلی از ضعف سامانه گنبد آهنین دربرابر موشک‌های مقاومت خبر داد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichژنرال اسرائیلی از ضعف سامانه گنبد آهنین دربرابر موشک‌های مقاومت خبر داد
ژنرال اسرائیلی از ضعف سامانه گنبد آهنین دربرابر موشک‌های مقاومت خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
فرمانده اسرائیلی یگان 81 تکنولوژی: در صورت وقوع جنگ سامانه گنبد آهنین فقط می‌تواند پاسخی جزئی و کوتاه مدت به حملات بدهد که در این پاسخ‌ها هم شکاف‌ها و محدویت‌هایی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، یوسی لانگوتسکی، فرمانده یگان 81 تکنولوژی در یادداشتی در روزنامه معاریو نوشت: اسرائیل برای پاسخ موثر به تهدیدهای موشکی که ممکن است خسارت‌های سنگینی در جنگ آینده بر جبهه داخلی، تاسیسات استراتژیک و نیروی ارتش اسرائیل وارد کنند، نباید فقط به سیستم دفاعی تکیه کند که بر پایه فناوری موشک‌های رهگیر قرار دارد.

این ژنرال اسرائیلی تاکید کرد که سامانه گنبد آهنین محدویت‌های زیادی دارد از جمله اینکه دامنه رهگیری موثر موشکی آن کوتاه برد است زیرا در بسیاری از موارد موشک‌ها را در حریم هوایی منطقه مورد هدف رهگیری می‌کند. همچنین محدودیت‌هایی در رهگیری موشک‌های بالستیک میان برد و دور برد دارد و قادر به برخورد با موشک‌های نقطه زن نیست و هزینه پرتاب هر موشک از گنبد آهنین بیش از 100 هزار دلار است.

ژنرال اسرائیلی: برنامه هسته ای ایران از بین نمی رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
ژنرال اسرائیلی: برنامه هسته ای ایران از بین نمی رود

وی نوشت، گاهی برای رهگیری یک موشک فلسطینی دو موشک از گنبد آهنین پرتاب می‌شود و این مساله مستلزم این است که به اندازه کافی موشک‌های سامانه گنبد آهنین ذخیره شوند و از طرفی با افزایش تهدیدات موشکی میلیاردها دلار باید هزینه شود و به همین دلیل ارتش اسرائیل قادر نخواهد بود فقط تعداد محدودی موشک را مستقر کند که تنها برای راه اندازی سیستم‌های گنبد آهنین در مدت زمان محدود کافی خواهد بود، تولید موشک‌های جدید هم زمان زیادی خواهد برد و در غیر اینصورت قدرت دفاعی خود را از دست می‌دهد.

لانگوتسکی نوشت، اسرائیل نمی‌تواند دفاع استراتژیک خود را بر پایه یک فناوری واحد بنا کند، هر قدر هم که این فناوری خوب باشد. نهاد نظامی اسرائیل از همان ابتدا باید دفاع در برابر تهدید موشکی راهبردی را بر پایه دستکم دو فناوری مختلف قرار می‌داد؛ چرا که فقط با مجموعه‌ای چند منظوره که شامل لیزر سیار هوایی و زمینی است می‌توان به شکل کارآمد با این تهدیدها مقابله کرد. 

وی گفت، تهدید سنگین موشکی یک تهدید واقعی و فاجعه آمیز برای اسرائیل است و باید برای جلوگیری از آن با یک برنامه اضطراری اقدام کند زیرا شرایط بحرانی گذشته ثابت کرده که سامانه گنبد آهنین در مقابله با حملات ناگهانی و غافلگیر کننده و در راه اندازی ناکارآمد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала