چین: رقابت با آمریکا اجتناب ناپذیر است ولی ما خواستار رقابت سالم هستیم

© Depositphotos.com / Maxxyustasچین: رقابت با آمریکا اجتناب ناپذیر است ولی ما خواستار رقابت سالم هستیم
چین: رقابت با آمریکا اجتناب ناپذیر است ولی ما خواستار رقابت سالم هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
معاون وزیر خارجه چین، رقابت این کشور با ایالات متحده را اجتناب ناپذیر خواند و در عین حال اعلام کرد که پکن خواستار رقابتی سالم است.

به گزارش اسپوتنیک، لو یوچنگ، ​​معاون وزیر امور خارجه چین در گفتگویی با آسوشیتدپرس اعلام کرد، رقابت بین چین و ایالات متحده امری اجتناب ناپذیر است، اما پکن طرفدار حفظ سلامت آن است. متن کامل این گفتگو در وب سایت وزارت امور خارجه چین منتشر شده است.

وی گفت: " ایالات متحده بیش از حد بر عوامل رقابت و رویارویی در روابط چین و آمریکا تأکید می کند و اهمیت همکاری را دست کم می‌گیرد. این رویکرد بیش از حد منفی است و فاقد شور و اشتیاق است. رقابت بین چین و ایالات متحده امری اجتناب ناپذیر است، اما ما معتقدیم که رقابت باید سالم باشد، وقتی یكی دیگر دیگری را دنبال می‌کند، نه آنکه خصمانه باشد که در آن شما زنده می مانید و دومی می میرد ."

این دیپلمات خاطرنشان کرد، پکن با رویکرد رسمی واشنگتن که چین را "جدی ترین رقیب" خود می داند و روابط بین دو کشور را از نظر رقابت، همکاری و تقابل تعریف می کند، موافق نیست.

وی خاطرنشان کرد که چین و ایالات متحده دو اقتصاد بزرگ در جهان هستند، بنابراین آنها موظف به برقراری روابط هستند. به گفته وی، از زمان روی کار آمدن جو بایدن برخی از تحولات مثبت در روابط چین و آمریکا اتفاق افتاده است، از جمله گفتگوی تلفنی بین رهبران دو کشور.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала