پیشنهاد سیاستمدار ایرانی: مجلس یک طرح فوری برای حل معضل کرونا ارائه دهد

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
یک فعال سیاسی اصلاح طلب پیشنهاد کرد مجلس شورای اسلامی ایران در سال جدید یک طرح اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم و یک طرح فوری نیز برای حل معضل کرونا ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه کدام یک از کارکردهای مجلس شورای اسلامی باید در سال ۱۴۰۰ بیشتر از گذشته فعال شود، اظهار کرد: مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید یک طرح ویژه و سریع با پشتوانه مالی قوی ارائه دهد و مرتب دولت را مقصر قلمداد نکند.

واکنش جهانپور به اظهار نظرها درباره واکسیناسیون علیه کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
واکنش جهانپور به اظهار نظرها درباره واکسیناسیون علیه کرونا در ایران

وی افزود: این نکته را باید توجه کنیم که رئیس مجلس و برخی نمایندگان آن نیز عضو ستاد مقابله کرونا هستند و این تصور اشتباهی است که ستاد ملی کرونا تنها در اختیار دولت است، در حالی که سران دیگر قوا نیز عضو این ستاد هستند. اعضای دیگر ستاد کرونا ظاهراً تلاش خاصی برای حل مشکل کرونا نکرده‌اند و مرتب توپ را در زمین وزارت بهداشت و قوه مجریه می‌اندازند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: بنابراین مجلس در سال جدید باید یک طرح اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم و یک طرح فوری نیز برای حل معضل کرونا ارائه دهد. اینکه هر روز تذکر بدهیم و آمار کرونایی ارائه دهیم مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید مجلس یک طرح صریح و فوری ارائه دهد. مجلس اگر طرح هم تصویب نمی‌کند برای حل مشکل کرونا پیشنهادهای قابل اجرا دهد. بیان حل مشکلات به تنهایی سودی ندارد، بلکه باید راهکار عملی هم ارائه شود.

حجتی تصریح کرد: یکی دیگر از کارکردهای اصلی مجلس، بُعد نظارتی آن است. نمایندگان مجلس نباید انتقادهای مردم را مرتب تکرار کنند، بلکه باید ببینند اشکال کار کجاست که معضلات کشور حل نمی‌شود. برای مثال در موضوع گران شدن مرغ یا گوشت قرمز، نمایندگان مجلس به جای ارائه راهکار عملی، از گران شدن مرغ و تشکیل صف‌های طولانی مردم انتقاد می‌کنند، در حالی که هیچ کس نمی‌داند که نمایندگان نظارت بر قیمت‌ها در بازار داشته‌اند یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بعد نظارتی مجلس در سال جدید باید بیش از گذشته فعال شود تا با توجه به نظارتی که نمایندگان می‌کنند پیشنهاد طرح رفع اشکال را نیز به قوه مجریه و مسئولان مربوط ارائه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала