۶ استان بیشترین نقض کنندگان ترددها در شهرهای قرمز

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ۶ استان بیشترین نقض کنندگان ترددها در شهرهای قرمز
۶ استان بیشترین نقض کنندگان ترددها در شهرهای قرمز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در این کشور پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران روز شنبه بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۰، در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح تصمیمات ستاد پرداخت.

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون در ایران گفت: یکی از واکسن‌ها در آستانه ورود به فاز سه است. مؤسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو است و انستیتو پاستور هم در آستانه ورود به فاز سه است.

اظهارات شهردار آبادان در خصوص تزریق بدون نوبت واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اظهارات شهردار آبادان در خصوص تزریق بدون نوبت واکسن کرونا

رئیسی ادامه داد: اما تا کنون ۴۲۰ دوز واکسن از روسیه، ۶۵۰ دوز از چین، ۱۲۵ هزار دوز از هند و ۷۰۰ هزار دوز از کره جنوبی وارد کرده ایم.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن وارد کرده ایم و حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور واکسن زده اند.

رئیسی گفت: پیش بینی می‌ کنیم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده فاز اول واکسیناسیون که شامل کادر بهداشت و درمان و گروهی از بیماران صعب العلاج و زمینه‌ای است، به پایان برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به روند شیوع بیماری و رعایت پروتکل ‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه میزان رعایت پروتکل ‌ها خوب نیست و همچنان در سطح ۵۸.۵ درصد رعایت پروتکل‌ها قرار داریم.

وی با اعلام اینکه ۶ استان بیشترین نقض کنندگان ترددها در شهرهای قرمز بوده اند، گفت: ۷۱ درصد نقض ترددها در استان‌های اصفهان، البرز، مازندران، فارس، همدان و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

رئیسی با اعلام اینکه ۶ استان در مناطق نارنجی نیز بیشترین نقض کنندگان ترددها بوده اند، افزود: ۷۳ درصد نقض ترددها در شهرهای نارنجی شامل استان‌های اصفهان، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و خوزستان بوده است.

وی با اشاره به نقض ممنوعیت ترددهای شبانه در مناطق قرمز، ادامه داد: متأسفانه در بحث نقض ممنوعیت ترددهای شبانه، استان تهران قرار دارد و به دنبال آن، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، گیلان و فارس، ۶۶ درصد نقض ممنوعیت ترددهای شبانه را شامل شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال به ۶ استان کشور که بیشترین رعایت ممنوعیت‌های کرونایی را داشته اند، اشاره کرد و گفت: خوزستان، استان مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان، با رعایت ۷۰ درصد پروتکل‌ها، بیشترین همراهی را داشته اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز و ۱۲۹ شهر نارنجی داریم، افزود: در شرایط کنونی ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی داریم که وضعیت جدید رنگ بندی شهرها روز دوشنبه پیش رو مجدداً بازبینی می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала