دوران کاسترو در کوبا پایان می یابد

© AP Photo / Javier Galeanoدوران کاسترو در کوبا پایان می یابد
دوران کاسترو در کوبا پایان می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
رائول کاسترو اعلام کرد که از سمت خود به عنوان رئیس حزب کمونیست کنار می رود. کوبا در حال پایان دادن به "دوران کاسترو" است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های آمریکای لاتین، رائول کاسترو، سیاستمدار و دولتمرد مشهور کوبایی اعلام کرد که از سمت دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا کنار می رود.

کاسترو طی سخنرانی خود گفت که مدیریت حزب را به نسل جوان واگذار خواهد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که کاسترو سرانجام در آخر این هفته به عنوان رئیس حزب کمونیست کوبا کناره گیری خواهد کرد. بنابراین برای اولین بار در 60 سال گذشته خواهد بود که نمایندگانی از سلسله کاسترو مناصب رهبری در حزب را اشغال نخواهند کرد.

برادر بزرگ رائول کاسترو، فیدل کاسترو، انقلابی و سیاستمدار مشهور کوبایی در سال 1959 به قدرت رسید. به خاطر وضعیت سلامتی در سال 2006 از انجام وظایف خود در همه پست ها کناره گیری کرد و آن را به هم رزم و برادر خود رائول تحویل داد. در سال 2011، رائول کاسترو رسماً به عنوان دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا انتخاب شد و سپس در سال 2016، برای بار دوم انتخاب شد. هشتمین کنگره حزب چهار روز دیگر و تا 19 آوریل ادامه دارد. روز دوشنبه پست کاسترو به جانشین وی می رسد. انتظار می رود که این پست به میگل دایاز‌کانل، رئیس جمهور کنونی این کشور برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала