توسعه دهندگان اسپوتنیک خواستند که رابطه بین لخته های خون و واکسن ها مطالعه شود

© AP Photo / Natacha Pisarenkoتوسعه دهندگان اسپوتنیک خواستند که در مورد رابطه واکسن اکسفورد با ترومبوز مطالعه شود
توسعه دهندگان اسپوتنیک خواستند که در مورد رابطه واکسن اکسفورد با ترومبوز مطالعه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
توسعه دهندگان واکسن "اسپوتنیک وی" از مقامات نظارتی دارو در سراسر جهان خواسته اند تا مطالعه ای را که دانشگاه آکسفورد در مورد رابطه ایجاد لخته های خون به عنوان واکنش نامطلوب واکسیناسیون و استفاده از انواع مختلف واکسن کووید-19 انجام داده است را از نزدیک بررسی کنند. 

به گزارش اسپوتنیک، توسعه دهندگان واکسن "اسپوتنیک وی" در توییتر نوشتند: "دانشگاه آکسفورد مطالعه مهمی را بر اساس داده های بیش از 489،000 دریافت کننده واکسن بر اساس mRNA منتشر کرده است، که نشان می دهد خطر ایجاد لخته های خون در واکسن های mRNA (مثل فایزر و مدرنا) 30 برابر بیشتر از آسترازنکا است."

اثر بخشی واکسن کرونای جانسون اند جانسون مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2021
اثر بخشی واکسن کرونای جانسون اند جانسون مشخص شد

مطالعه دانشگاه آکسفورد برای اولین بار مسئله خطرات لخته شدن خون را در واکسن های تولید شده در ایالات متحده مطرح می کند که بر اساس یک پلت فرم متفاوت mRNA که یک فناوری جدید و آزمایش نشده است ساخته شده اند. این مطالعه بر اساس داده های بدست آمده از بیش از 35 میلیون نفر در 15 آوریل منتشر شده است.

خطر ایجاد لخته های خون در رگ های مغز دلیل اصلی بسیاری از مقامات نظارتی دارو است تا استفاده از واکسن های آسترازنکا و جانسون اند جانسون را به حالت تعلیق درآروند. برای واکسن آسترازنکا (پنج مورد در هر میلیون نفر) و واکسن فایزر و مدرنا (چهار در هر میلیون) بسیار نزدیک به هم و قابل مقایسه به نظر می رسد.

سازمان غذا و داروی آمریكا و مراكز كنترل و انتشار بیماری ها توصیه كرده است كه واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون را به دلایل احتیاطی به حالت تعلیق درآورند. شرکت جانسون اند جانسون با صدور بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که تصمیم گرفته استفاده از واکسن ویروس کرونا را در اروپا به تعویق بیندازد. این شرکت گفت از موارد لخته شدن خون پس از واکسیناسیون مطلع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала