کشف مخفی گاه پر از پول، طلا و نقره داعش در عراق + عکس

© AFP 2023 / Ahmad al-Rubayeکشف مخفیگاه پر از پول، طلا و نقره داعش در عراق + عکس
کشف مخفیگاه پر از پول، طلا و نقره داعش در عراق + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
پلیس عراق در شهر موصل که از سال 2014 تا 2017 سنگر سازمان تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش ، ممنوع در روسیه) بود، مخفی گاه حاوی بیش از یک و نیم میلیون دلار و فلزات گرانبها را پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را وزارت کشور عراق اطلاع  داده است.

​تروریست ها این پول ها و سکه های طلا و نقره را از ساکنان محلی گرفته و در خانه ای در محله قدیمی شهر موصل پنهان و دفن کرده بودند. در این مخفی گاه یک میلیون و 590 هزار دلار به صورت اسکناس های صد دلاری ، 17.5 میلیون دینار عراق (حدود 12 هزار دلار) ، 15 کیلوگرم نقره و 17.5 کیلوگرم شمش نقره و همچنین حدود 500 گرم طلای تهیه شده برای ضرب سکه جهت گردش در داخل داعش  کشف شد.

یادآور می شود اکتبر سال 2020 مقامات امنیتی در داغستان روسیه یک انبار مخفی اسلحه و مهمات کشف کردند. سازمان امنیت روسیه احتمال دادند که شاید این مخفیگاه متعلق به تروریستی به نام  ماگومد رسولوف باشد که شش سال پیش در سال 2014 کشته شد.

دولت عراق توانست در اواخر ۲۰۱۷ پیروزی خود بر گروهک تروریستی داعش را اعلام کرده و به عملیات‌های خود برای پاکسازی مناطق مختلف عراق از لوث این گروه تروریستی و شناسایی هسته های پراکنده  داعش در مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала