کاخ سفید: غنی سازی تا 60 درصد، جدی بودن مذاکرات را مورد تردید قرار می دهد

© REUTERS / Erin Scottکاخ سفید: غنی سازی تا 60 درصد، جدی بودن مذاکرات را مورد تردید قرار می دهد
کاخ سفید: غنی سازی تا 60 درصد، جدی بودن مذاکرات را مورد تردید قرار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید: بیانیه ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم تا 60٪ سوالاتی را درباره جدی بودن مذاکرات در مورد مسائل هسته ای ایجاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: "ما بیانیه تحریک آمیز ایران در مورد قصد آنها برای شروع غنی سازی اورانیوم تا 60٪ را جدی می گیریم .... این مسئله جدیت مذاکرات [در مورد مسئله هسته ای] را مورد تردید قرار می دهد و بر ضرورت بازگشت به رعایت تعهدات متقابل تأکید کرد."

روز سه‌شنبه 24 فروردین عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، از آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در کشور خبر داد. وی همچنین از تحویل نامه‌ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: در این نامه اعلام کردیم که ما غنی سازی 60 درصد را آغاز خواهیم کرد. غنی سازی 60 درصد یکی از نیازهای ما برای تولید بعضی از داروهای خاص یعنی داروهای رادیوایزوتوپ است.

پیشتر نیز بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز درباره آغاز غنی سازی 60 درصد گفته بود: به دستور رییس جمهوری، سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

فرآیند غنی سازی 60 درصدی در حالی آغاز شده است که اخیرا خرابکاری در سایت غنی سازی نطنز رخ داده که براساس گزارش برخی رسانه‌ها، اسرائیل در این خرابکاری دست داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала