قاضی زاده: اینستکس تا به حال خیر و برکتی نداشته است

© Photo / IRNAقاضی زاده: اینستکس تا به حال خیر و برکتی نداشته است
قاضی زاده: اینستکس تا به حال خیر و برکتی نداشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص اینستکس به خبرنگار اسپوتنیک گفت که این سیستم تا به حال برای ما خیر و برکتی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص بازپرداخت بدهی بریتانیا از طریق سیستم اینستکس گفت: اینستکس تا به حال خیر و برکتی نداشته و تا به الان نتوانستیم پول قابل توجهی را از این طریق جابجا کنیم که من بگویم که می توان از طریق اینستکس این پول را جابجا کرد. به این دلیل که پیچیدگی هایی دارد و تا به حال اتفاق خاصی رخ نداده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

شایان ذکر است که مکانیزم اینستکس (INSTEX) یا سامانهٔ حمایت از مبادلات تجاری «ساحات» یک ابزار ویژهٔ مالی است که در ژانویه ۲۰۱۹ توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران ایجاد شد.

پس از خروج یک ‌جانبه آمریکا از این توافق برجام، طرف‌های اروپایی این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. دیرتر وزرای خارجه بریتانیا ، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه مشترکی رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала