روسیه ممکن است دستور تقلیل تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور را بدهد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه ممکن است دستور تقلیل تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور را بدهد
روسیه ممکن است دستور تقلیل تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور را بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
روسیه ممکن است به نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا دستور دهد تا تعداد کارمندان خود در این کشور را به ۳۰۰ نفر تقلیل دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که این کشور ممکن است به نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده دستور دهد تعداد پرسنل خود در روسیه را به ۳۰۰ نفر کاهش دهند.

۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که اکنون زمان آن است که ایالات متحده با کنار گذاشتن دوره مقابله، تدبیر را نشان دهد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا آمده است: در غیر این صورت، مجموعه‌ای از تصمیمات دردناکی برای طرف آمریکایی اجرا می‌شود، برای مثال دستور به نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده مبنی بر کاهش تعداد پرسنل در روسیه به ۳۰۰ نفر.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: این یک برابری واقعی در مأموریت‌های دو جانبه در خارج از کشور ایجاد می‌کند، زیرا تاکنون، هنگام تعیین سهمیه ۴۵۵ کارمند آمریکا، ما تعداد ۱۵۵ نفر که برای مأموریت دائمی خود در سازمان ملل در نیویورک اعزام شده‌اند را نیز محاسبه می‌کردیم. اما گویا این موضوع اصلاً دو طرفه نیست.

۱۵ آوریل، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد و اعلام نمود که ۱۰ کارمند ماموریت دیپلماتیک روسیه را اخراج می‌کند. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام داشت که روند تحریم‌های واشنگتن جوابگوی منافع مردم دو کشور نیست. این وزارتخانه افزود: پاسخ به تحریم‌های ایالات متحده تدوین و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала