تیشه به ریشه‌های زندگی با قطع درختان در سنندج + ویدئو

© AFP 2023 / GREGOIRE POURTIERجنگل درختان بائوباب در ماداگاسکار
جنگل درختان بائوباب در ماداگاسکار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
قطع درختانی در روستای سوی سنندج سبب ناراحتی باغداران و کاربران شده است!

به گزارش اسپوتنیک، پخش شدن تصاویری از درختان قطع شده باغی در روستای "سو" سنندج در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته و بسیاری از کاربران خواستار پیگیری و رسیدگی سریع به این موضوع شدند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от رسانه فرهنگى آدم حسابى ها (@adam_hesabiha)

ماجرا از این قرار است که باغداری در سنندج به دلیل قطع درختان ثمردار باغ خود به پلیس مراجعه کرده و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от فضای مجازی شبکه مهاباد (@mahabad_media)

گفته شده است که درختان این باغ در روستای سو در نزدیکی سد گاوشان حدود ساعت‌ دو یا سه بامداد قطع شده اند. به گفته صاحب باغ، کارشناسان ارزش درختان قطع شده را پانصد و نود میلیون تومان برآورد کردند. ۲۳۰۰ اصله درخت در این منطقه قطع شده است.
این اتفاق سبب اختلال در زندگی باغداران این منطقه شده است چرا که بیشتر ساکنان این منطقه باغدار هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند نتیجه آن بر درآمد و معاش خانواده تاثیر بسیار منفی می‌گذارد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от سنندج.51❤,SANANDAJ.51 (@sanandaj.51)

بسیاری از کاربران معتقدند که قطع درختان واقعا شرم آور است و افرادی که این درختان را قطع کردند، چگونه دستان پینه بسته این پیرمرد و اشک های او را که این همه زحمت برای درختان کشیده است، نادیده گرفتند.
عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که مردم این خطه بسیار نجیب و زحمت‌کش هستند و چیزی غیر از جفا تا بحال نصیب آنان نشده است.
گروهی از کاربران نیز به دنبال راه حلی مردمی برای کمک به این پیرمرد هستند که کل زحمت زندگی خود را باخته است.

به گفته عده ای از کاربران، يكى يكى مى كاريم، هزار هزار قطع مى كنند. تبر به دست كم ندارد اين خاك. دلسوز هم زياد دارد اما، قدرت در دستان كدام گروه است؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала