در صورت تصویب سربازی حرفه ای، امتیازات اجتماعی به این سربازان داده می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / در صورت تصویب سربازی حرفه ای، امتیازات اجتماعی به این سربازان داده می شود
 در صورت تصویب سربازی حرفه ای، امتیازات اجتماعی به این سربازان داده می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
آقای دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگوی لایو زنده با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص احتمال تصویب طرح سربازی حرفه ای اعلام نمود که این افراد جزو نیروهای خاص است، اما یک سلسله خاص اجتماعی برای این سربازان حرفه ای خواهیم داشت.

به گزارش اسپوتنیک، آقای دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگوی لایو زنده در اینستاگرام با صفحه اسپوتیک ایران، در تاریخ 26 فروردین در خصوص سربازی حرفه ای و همچینین اعتقاد برخی بر شعار انتخاباتی وی در این طرح گفت: ایران دارای دشمنان زیادی در خارج کشور دارد، ایران با 15 کشور همسایه دارد و این به معنای مدرن شدن و استفاده از تجهیزات نوین نظامی داریم که توسط سربازان حرفه ای قابل انجام است، بنابراین ما باید به سمت نیروی حرفه ای برویم که با بنیه خاص جسمی و اموزش های خاص خود است که به معنای سربازی حرفه ای دراز مدت است ودر ضمن حقوق خوبی به عنوان یک شغل قابل قبول داشته باشند. نیرویی که در این مورد استفاده می شود نیروهای خاص است.

نمایندگان مجلس ایران طرحی را برای حذف سربازی اجباری ارائه دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
نمایندگان مجلس ایران طرحی را برای حذف سربازی اجباری ارائه دادند

اما یک سلسله خاص اجتماعی برای این سربازان حرفه ای خواهیم داشت، مثل در کنکور، استخدام در ادارات دولتی، امتیازات اجتماعی این گونه در نظر گرفتیم که کسانی که 5 سال به حوزه نظام خدمت کرده اند و عمرشون را برای این کار گذاشته اند بتوانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند.

در خصوص این موضوع هم نیروهای مسلح، هم ستاد کل، هم مجلس و دولت باید با یکدیگر به تفاهم برسنند، یعنی مجلس به تنهایی نمی تواند، ستاد کل نیز نیاز به مجلس برای تصویب امر دارد، از سوی دیگر رئیس جمهور نیز در این امر دخیل است. شاید اثرگذارترین نقش را می تواند رئیس جمهور داشته باشد، فعلا در مجلس فراکسیونی تشکیل داده ایم و گفتگوهایی با ستاد کل هم داشته ایم، امیدواریم که بتوانیم اصلاحاتی در حوزه سربازی انجام دهیم، امیدواریم در ابتدا در کوتاه مدت این کار را انجام دهیم تا بتوانیم تغییری در قوانین سربازی انجام دهیم.

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала