هشدار ایران: اگر مذاکرات وین به سمت سازنده نرود، متوقفش می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار ایران: اگر مذاکرات وین به سمت سازنده نرود، متوقفش می‌کنیم
هشدار ایران: اگر مذاکرات وین به سمت سازنده نرود، متوقفش می‌کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ما به دنبال مذاکرات فرسایشی و زمان‌بر نیستیم، گفت: اگر مذاکرات به سمت سازنده‌ای که ما انتظار داریم پیش نرود، مذاکرات را متوقف می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید عباس عراقچی پیش از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: جلسه کمیسیون مشترک امروز مجدداً آغاز به کار خواهد کرد. ما ظرف دو روز گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای را با هیئت‌های مختلف داشتیم و امروز مجدداً کار را به صورت رسمی‌تر خودش آغاز می‌کنیم.

رهبر ایران: مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
رهبر ایران: مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود

عراقچی با بیان اینکه امیدواریم کارگروه‌ها در اسرع وقت تشکیل جلسه دهند و ما روند مورد نظر را طی بکنیم، گفت: همانطور که قبلاً گفتیم ما به دنبال مذاکرات فرسایشی و مذاکراتی که زمان‌بر و هدفش مذاکره برای مذاکره باشد نیستیم.

وی افزود: این مساله را به روشنی امروز در نشست کمیسیون مشترک برجام خواهیم گفت و بر همین مسیر حرکت می‌کنیم. اگر مذاکرات به سمت سازنده‌ای که ما انتظار داریم پیش برود، ادامه پیدا می‌کند و در غیر این صورت متوقف خواهد شد.

پیشتر وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد هیچ‌یک از نشست‌های کمیسیون مشترک برجام در وین یا نشست‌های کارشناسی مرتبط، نماینده‌ای از آمریکا مشارکت نداشته و هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یاغیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایران قرار ندارد.

در ادامه اشاره شده که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به صورت حضوری از ساعت ۱۵ به وقت تهران در محل گرندهتل وین آغاز می‌شود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی را در این گفتگو‌ها بر عهده دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала