قاضی زاده: هنوز دولت "لایحه کنوانسیون دریای خزر" را به مجلس ارائه نداده است

© Sputnikقاضی زاده: هنوز دولت "لایحه کنوانسیون دریای خزر" را به مجلس ارائه نداده است
قاضی زاده: هنوز دولت لایحه کنوانسیون دریای خزر را به مجلس ارائه نداده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگوی زنده با خبرنگار اسپوتنیک درباره کنوانسون دریای خزر گفت که هنوز دولت لایحه ای در خصوص این کنوانسیون به مجلس ارائه نکرده است که ما تصویب کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، آقای دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگوی لایو زنده با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص میزگرد ولگا - دریای خزر و شرکت ایشان در این خصوص گفت: در سخنرانی ضبط شده، در خصوص نسبت حضور ایران و کشورهای دیگر صحبت کردم که این منطقه خیلی گسترده است، همسایگان زیادی را دور خود جمع کرده است و ارتباطات شمال جنوب جهان را به هم وصل می کند و دارای ظرفیت های مکمل اقتصادی است.

روسیه خواستار تصویب کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر توسط ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
روسیه خواستار تصویب کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر توسط ایران شد

ایران می تواند این منطقه بزرگ اوراسیا را به ابهای گرم اقیانوس هند وصل کند، خود داشته های ایران و کشورهای منطقه اوراسیا هست که همدیگر را کامل می کنند، با توجه که ما اخیرا به این اتحادیه پیوسته ایم. ما متقاضی این همکاری های استراتژیک هستیم، امیداورم این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص تعویق تصویب کنوانسیون حقوقی دریای خزر در مجلس ایران گفت: البته هنوز دولت لایحه ای در خصوص این کنوانسیون به مجلس ارائه نکرده است که ما تصویب کنیم، خوب زمانی که اخبار مذاکرات بوجود امد خیلی پرچالش بود و سر بحث سهم ایران از دریای خزر گفتگوهای بسیاری صورت گرفت. در خصوص روش تقسیم ان بحث شد، هنوز دولت نتوانسته است جمع بندی روشنی در خصوص (کنوانسیون دریای خزر) در داخل داشته باشد. ما راه طولانی در این خصوص داریم تا این کنوانسیون تصویب شود. اینکه دولت این لایحه را به مجلس ارائه دهد تازه اول ماجرا و بحث در این خصوص در مجلس است.

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала