اولین کشور اروپایی از استفاده از واکسن آسترازنکا امتناع می ورزد

© REUTERS / DADO RUVICاولین کشور اروپایی واکسن آسترازنکا را به طور کامل کنار گذاشت
اولین کشور اروپایی واکسن آسترازنکا را به طور کامل کنار گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
دانمارک اولین کشور اروپایی است که استفاده از واکسن کرونای ساخت شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا را به طور کامل کنار می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب  را اداره بهداشت دانمارک اعلام کرده است.

ورود محموله بزرگ  واکسن چینی کرونا به ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
ورود محموله بزرگ واکسن چینی کرونا به ایران

خاطرنشان می شود که مقامات دانمارک بر اساس یافته های علمی به این نتیجه رسیده اند که خطر عوارض جانبی جدی استفاده از واکسن آسترازنکا واقعاً وجود دارد. بنابراین تصمیم گرفته شده  که این واکسن را از کمپین واکسیناسیون برای همه گروه های مردم حذف شود. در عین حال استفاده از واکسن های آمریکایی  فایزر و مدرنا برای واکسیناسیون مردم ادامه خواهد یافت.

11 مارس، دانمارک به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده از واکسن از آسترازنکا را به طور موقت ممنوع کرد. مگنوس هونیکه، وزیر بهداشت این کشور گفت که این تصمیم به دلیل دریافت اطلاعاتی در مورد لخته شدن خون (ترومبوز) در افراد واکسینه شده، اتخاذ کردیده است.

تعدادی از کشورهای اروپایی به دلیل تشخیص ترومبوز در بیماران واکسینه شده ، واکسیناسیون با استفاده از واکسن  آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده یا تا حدی ممنوع کرده اند. در همین حال  سازندگان واکسن آسترازنکا بر ایمنی آن اصرار دارند. این شرکت اعلام کرد مطالعه دقیق داده های درباره وضع سلامتی بیش از 17 میلیون نفر پس از واکسیناسیون نشان داد که خطر ابتلا به آمبولی ریوی ، ترومبوز رگ های عمقی یا ترومبوسیتوپنی به دلیل استفاده از واکسن آسترازنکا  زیاد نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала