احتمال پیمان نظامی میان ایران، روسیه، چین چقدر است؟

© Photo / IRNAاحتمال پیمان نظامی میان ایران، روسیه، چین چقدر است؟
احتمال پیمان نظامی میان ایران، روسیه، چین چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
آقای دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگوی زنده با خبرنگار اسپوتنیک، احتمال پیمان نظامی میان ایران، روسیه و چین را منوط به اجرا شدن تفاهم نامه های اقتصادی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، آقای دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص پیمان امنیتی نظامی میان ایران، چین و روسیه در گفتگوی لایو زنده در اینستاگرام با صفحه اسپوتیک ایران، در تاریخ 26 فروردین گفت: تفاهم نامه ای که ما اکنون با چین و روسیه بسته ایم بیشتر اقتصادی است، و ابعاد فرهنگی، اجتماعی نظامی زیادی ندارد.

غنی سازی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
گزارش و تحلیل
قاضی زاده: اروپا مستعمره ی آمریکا است

اما اینکه تبدیل به یک پیمان نظامی شود، این بحث دیگری است، طبیعتا" سران سه کشور باید با هم در این زمینه بحث کنند. به نظر من سه کشور در ابعاد اقتصادی اکنون باید با یکدیگر همکاری داشته باشند، یک مقدار که جلوتر برود، طبیعتا فرصت مذاکرات در ان سطح در چارچوب قانون اساسی ایران باشد که بتوانیم یک نیروی مشترک درست کنیم، که اکنون توسط کشورهای نوظهور جهان نیز قابل پذیرش و قابل انتظار است. منتها باید سه کشور آمادگی آن را داشته باشند، چون هنوز (با این سه کشور) وارد بحث نشدیم، نمی توانم هنوز پیش بینی در این خصوص داشتم. من فکر می کنم که پیمان های اقتصادی را باید در گام اول توسعه بدهیم، تا جایی که دو کشوری بشود سه کشوری، بعد به حوزه های فرهنگی و سسپس به حوزه های نظامی گسترش بدهیم".

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала