روسیه از استفاده از سناریوی نظامی در افغانستان برحذر داشت

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از استفاده از سناریوی نظامی در افغانستان برحذر داشت
روسیه از استفاده از سناریوی نظامی در افغانستان برحذر داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
روسیه خواستار جلوگیری از استفاده از سناریوی نظامی در افغانستان پس از به تعویق انداختن خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد.

فراخوان به آمریکا: شکست خود در جنگ افغانستان را بپذیر! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
فراخوان به آمریکا: شکست خود در جنگ افغانستان را بپذیر!

کابلوف گفت: "ما نمی خواهیم سناریوی تحولات آتی در افغانستان،  نظامی باشد." به گفته وی، اکنون ایالات متحده باید به نمایندگان جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه) ، که قبلاً با آنها توافق نامه ای امضا کرده بودند، توضیح دهد که چرا خروج  نیروها به تعویق افتاده است. وی در پایان گفت: "قرارداد باید اجرا شود."

پیش از این،جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تأیید کرده بود که نیروهای مسلح  آمریکایی از اول ماه مه تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. وی در توضیح این تصمیم گفت که نیروهای نظامی ایالات متحده و کشورهای اروپایی نه می توانند یک دولت پایدار افغانستان را ایجاد کنند و نه آن را حفظ کنند. کشورهای ناتو نیز تصمیم گرفته اند نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.

قرار بود دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده تا اول ماه مه 2021 همه پرسنل نظامی این کشور را از افغانستان خارج کند. ارتش آمریكا پیش از این حضور نظامی خود در این كشور را در سال 2020 به نصف كاهش داده است. ایالات متحده پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 در نیویورک نیروهای مسلح خود  را وارد افغانستان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала